بهترین دستاورد تاریخ بانوان در تاتامی تاشکند

پرونده شانزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا با نایب قهرمانی کاراته‌کاهای ایران در تاشکند ازبکستان بسته شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ شانزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا عصر امروز (یکشنبه) پس از سه روز رقابت در شهر تاشکند ازبکستان به پایان رسید و کاراته ایران در مجموع این مسابقات با کسب پنج مدال طلا (طراوت خاکسار، حمیده عباسعلی، ذبیح‌الله پورشیب، کومیته تیمی بانوان و کومیته تیمی آقایان)، دو مدال نقره (رزیتا علیپور و کاتای تیمی بانوان) و چهار مدال برنز (بهمن عسگری، سجاد گنج‌زاده، فاطمه صادقی و کاتای تیمی مردان) به مقام نایب قهرمانی قاره کهن دست یافت.

 

در این رقابت‌ها تیم ژاپن با کسب شش مدال طلا، سه نقره و چهار برنز به مقام قهرمانی دست یافت و ازبکستان میزبان با کسب سه مدال طلا، یک نقره و سه برنز در جایگاه سوم قرار گرفت.

 

اما نکته مهم رقابت‌های این دوره، درخش بانوان کاراته ایران بود که با کسب سه مدال طلا (حمیده عباسعلی، طراوت خاکسار و کومیته تیمی بانوان)، دو مدال نقره (کاتای تیمی بانوان و رزیتا علیپور) و یک مدال برنز (فاطمه صادقی) موفق به کسب بهترین نتیجه تاریخ خود از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا شدند.

این دستاورد در حالی برای کاراته بانوان ایران به ارمغان آمد که تا پیش از رقابت‌های این دوره بهترین عملکرد ایران مربوط به سال 2012 ازبکستان بود که تیم کاراته بانوان ایران موفق به کسب دو مدال طلا، سه نقره و دو برنز شده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید