انتقاد گزارشگر معروف والیبال از کولاکوویچ و کواچ

امروز صبح گزارشگر مطرح والیبال در برنامه سلام صبح بخیر حاضر شد و بار دیگر به انتقاد از کولاکوویچ مربی فعلی و کواچ مربی قبلی تیم ملی پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محتشیمان ابتدا با بیان اینکه هر برنامه ای که سازمان بسازد عده ای موافق، مخالف و بی تفاوت هستند اما باید دید اکثریت چه می گویند، در پاسخ به اینکه آیا شما چهره جنجالی والیبال هستید، گفت: خیر. ما امسال خوشبختانه شاهد تفاوت خوبی در تیممان نسبت به سال گذشته بودیم. این تیم را ما 7، 8 سال است داریم. تیم های دیگر اعضایشان را تغییر می دهند، به ماچه ربطی دارد؟

این گزارشگر ادامه داد: ما هماهنگی خوبی در تیممان داشتیم. یک مربی در کنار زمین بین 10 تا 15 درصد می تواند روی تیم تاثیر مثبت بگذارد و اگر نگذارد حالت بدی پیش می آید. تیم ما وقتی وارد زمین شد آنقدر هماهنگ بود که ظرفیت های بالایی را می توانست به نمایش بگذارد. زمانی دو تیم روبروی هم قرار می گیرند و یک تیم می برد اما تیم مقابل هم تلاشش را کرده است، اما زمانی هم تیم مقابل با اختلاف امتیاز می بازد.

او دباره انتقاداتش به مربی تیم ملی والیبال توضیح داد: در والیبال هر لحظه و هر سرویس یک نقشه است و مربیان باید کنار زمین حضور داشته باشند نه اینکه فقط راه بروند بلکه باید صحبت کنند. ما وقتهای استراحت و بازبینی داریم که باید از آنها استفاده شود. به ست پنجم آخرین بازی می پردازم که ما به امتیاز 8 در مقابل 5 رسیدیم. ما همچنان 4 تعویض و وقت استراحت و 2 بازبینی داشتیم. برای هر یک امتیازی که آنها می گرفتند ما باید از یکی از این امتیازات استفاده می کردیم.

این کارشناس والیبال در پاسخ به اینکه شما همیشه منتقد مربیان خارجی هستید، گفت: اصلا چنین چیزی نیست من خیلی هم ولاسکو را قبول داشتم. اما کواچ هم فقط تماشاچی بود و موفقیت های تیم هم دستاورد دوره قبلی و زمان ولاسکو بود. کولاکوویچ وقتی صحنه بازی به نفع رقیب عوض شد هیچ عکس العملی نشان نداد.

محتشمیان یادآور شد: 4 بازیکن ما جزو بهترین بازیکنان دنیا بودند، این شوخی نیست. ما همه بازی هایمان را با برد ادامه دادیم اما یک جا که به راهنمایی کنار زمین نیاز داشتیم اتفاقی نیفتاد. زمانی که ما تحت تاثیر عملکرد داور و یک پوئن قرار گرفتیم باید تیم را کمک می کردیم، سعید معروف به کمک نیاز داشت اما کسی او را کمک نکرد.

این گزارشگر والیبال در ادامه انتقادات خود به سرمربی تیم ملی والیبال گفت: کولاکوویچ در مصاحبه ای اعلام کرده بود معروف و موسوی تا دو سال دیگر هستند. این کار خوبی نیست چون هم انگیزه این دو را می گیرد چون می دانند هستند و از طرفی انگیزه از جوانان گرفته می شود چون امیدی ندارند جایگزین شوند. من می گویم باید ایجاد رقابت کنیم و برای حفظ موجودیت والیبال باید رقابت حفظ شود.

محتشمیان البته به دفاع از کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال پرداخت و گفت: کی‌روش خوب بود چون به همه فرصت می داد و براساس تفکرات خودش بازیکن انتخاب می کرد نه اینکه از قبل اعلام کند چه کسانی هستند یا نیستند. هرکسی وارد زمین می شد همه موافق توانمندی او بودند.

او در این باره که آیا فقط دو گزارشگر برای والیبال کم نیست و آیا می شود برای این رشته هم مسابقه «آقای گزارشگر» برگزار کرد، گفت: باید از بین جوانان استعدادیابی شود و کسی انتخاب شود که اطلاعات کامل داشته باشد. والیبال صحنه های مشابه به هم دارد و عالی ترین در آنها کم پیدا می شود و این قدرت بالایی برای گزارشگری می طلبد.

این کارشناس ورزشی در پاسخ به اینکه آیا تا به حال شده زنگ بزنند و بگویند انتقاد نکنید، بیان کرد: بله ولی من انتقاد نمی کنم و واقعیت ها را می گویم. ما استطاعت برد را داشتیم از نظر آماری هم بهترین بودیم اما کسی به تیم کمک نکرد تا از این استطاعت استفاده کند. البته هر انتقادی را با دل و جان می پذیرم چون به نفع من است و باعث ارتقای من می شود.

محتشمیان همچنین درباره روحیه ارتشی خود و اینکه آیا پدرش ارتشی بوده یا خیر گفت: اوایل انقلاب که ماشین ها را بررسی می کردند از من خواستند بزنم کنار و در واکنش به برخوردی که داشتم از من پرسیدند شما ارتشی هستید؟ گفتم نه من یک معلم ساده ام.

وی همچنین با بیان اینکه شب بازی برای بازیکن تازه کار مثل شب خواستگاری می ماند، درباره زندگی شخصی خود گفت: سه دختر و یک نوه دارم.

این گزارشگر در پایان اعلام کرد: من استقلالی نیستم، گرچه قبل از انقلاب 6 سال برای تاج بازی کردم اما برای من فرقی نمی کند و عملکرد حال هر تیمی برایم مهم است.

 

دیدگاه تان را بنویسید