آنچه باید درباره پسماند زباله بدانید

پیروزی گفت: پیمانکاران فعال در حوزه پسماند زیر نظر بازرسان هستند و درصورت اثبات تخلف با آن‌ها برخورد می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران، مدیریت پسماند در پایتخت و جمع آوری زباله از سطح معابر را سنتی می‌داند و خبر از تدوین طرح جامع مدیریت پسماند می‌دهد.

در این زمینه شهرام پیروزی مشاور عالی سازمان مدیریت و پسماند شهر تهران گفت: زباله جمع آوری شده در پایتخت ابتدا در ۱۰ ایستگاه میانی جمع آوری می‌شود سپس به مرکز زباله سوزی آراد کوه انتقال داده می‌شود تا در آنجا پسماند تر، خشک و دارای ارزش تفکیک شود.

پیروزی گفت: جمع آوری پسماند پایتخت در ۳ نوبت انجام می‌شود که این اقدام هزینه بسیاری بر مدیریت شهری تحمیل می‌کند.

وی گفت: باری کاهش هزینه‌ها سازمان مدیریت پسماند ۱ میلیون نقطه جمع آوری زباله از سطح پایتخت را به ۵۵ هزار سطل مکانیزه کاهش داد تا مدیریت شهری هزینه تعمیر و نگهداری مخازن بدون استفاده و اضافی پایتخت را ندهد.

مشاور عالی سازمان مدیریت پسماند گفت: ما برای جلوگیری از این هزینه‌ها بارها اعلام کردیم شهروندان ساعت ۹ زباله خود در مخازن جمع آوری زباله قرار دهند، زیرا جمع آوری و شستشوی مخازن از ساعت ۲۱ تا ۵ صبح توسط پیمانکاران انجام می‌شود.

پیروزی گفت: قرار دادن زباله در هر ساعت روز موجب ایجاد شیرابه و بوی تعفن در معابر می‌شود که در مواردی نیز با صحنه سر ریز زباله در سطح خیابان مواجه می‌شویم.

مشاور عالی سازمان مدیریت پسماند با اشاره به تخلف پیمانکاران گفت: در بعضی مواقع این امکان وجود دارد که پیمانکاری در انجام امور محوله کوتاهی کند و لازم است شهروندان اطلاع داشته باشند.

وی ادامه داد: فعالیت تمام پیمانکاران زیر نظر بازرسان سازمان مدیریت پسماند قرار دارد و اگر سستی در امور محوله تایید شود با پیمانکار برخورد  خواهد شد.

 

پیروزی گفت: امیدواریم با تصویب طرح جامع مدیریت پسماند شاهد تحول عملکرد در سازمان مدیریت پسماند باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید