شارژرهای شیشه ای برای موبایل و خودرو

محققان موفق به ابداع نوعی شیشه شفاف شده اند که نور خورشید را به برق تبدیل می کند و می توان از آن برای تامین انرژی مورد نیاز خودرو و شارژ موبایل استفاده کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نوع جدیدی از شیشه پنجره ابداع شده که در حقیقت یک پنل خورشیدی شفاف است و می تواند موبایل و خودروی برقی را شارژ و برق مورد نیاز خانه را تامین کند.

نمونه عملیاتی از این نوع شیشه ابداع شده تا قابلیت های آن مورد آزمایش قرار گیرد البته این نمونه قبل از عرضه به بازار باید ارتقا یابد و عملکرد آن نیز کارآمدتر شود.

محققان دانشگاه فری استیت (Free State) در آفریقای جنوبی و دانشگاه گنت در بلژیک امیدوارند طی ۱۰ سال چنین شیشه ای را به بازار عرضه کنند.

به گفته آنان این محصول می تواند به شیوه ای ارزان از انرژی خورشیدی برای خانه ها، کارخانه ها و شهرها برق تولید کند.

«هندریک اسوارت» یکی از استادان ارشد دانشکده فیزیک فری استیت می گوید: ایده اصلی ابداع نوعی شیشه شفاف است که ظاهری معمولی دارد. اما در این شیشه مواد حاوی فسفر به کار می رود که می تواند بخشی از نور خورشید که برای انسان قابل مشاهده نیست (اشعه هایمادون قرمز و مافوق بنفش) را جمع آوری و تبدیل کند. در مرحله بعد این نور در بخش های کناری پنل شیشه ای متمرکز می شود. می توان در این بخش ها پنل های خورشیدی نیز نصب کرد تا انرژی خورشید در آنها متمرکز شود.

با کمک چنین شیشه ای می توان نور را به الکتریسیته مورد نیاز ساختمان، وسایل نقلیه و دستگاه های برقی تبدیل کرد. این اختراع در حقیقت نوعی پنل خورشیدی شفاف است.

به گفته اسوارت می توان این فناوری را در موبایل نیز به کار گرفت تا آفتاب یا نور مناسب را به برق تبدیل کند.

یکی دیگر از موارد استفاده این فناوری استفاده در شیشه های خودرو است. با این روش می توان برق لازم برای حرکت خودرو را تولید کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید