با 11 گام، به تولید خون سالم در بدن کمک کنید

تک تک اندام های شبدن شما از خون تغذیه می کنند. در واقع بدن شما، بدون خون غنی از اکسیژن با تهدید مواجه می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بهترین گام ها برای ایجاد خون سالم و غنی در بدن شناخته شده اند:

حرکت کنید: اینطور ثابت شده که ورزش بهترین راه برای ساخت خون غنی از اکسیژن است. ورزش علاوه بر این، منجر به پمپاژ بهتر خون توسط قلب می شود.

تنفس عمیق داشته باشید: با کشیدن نفس عمیق اکسیژن وارد ریه شده و به طور مستقیم وارد خون می شود.

حبوبات را بیشتر بخورید: مصرف مواد غذایی غنی از فیبر منجر به کاهش کلسترول ال دی ال و کاهش تری گلیسیرید خون می شود.

به اندازه کافی آهن مصرف کنید: آهن در مولکول های هموگلوبین وجود دارد، در نتیجه برای تولید خون سالم و غنی ضروری است. بیشتر زنان قبل از یائسگی با کمبود آهن مواجهند و شاید نیاز باشد که از مکمل استفاده کنند. از آن جا که مصرف بیش از حد قرص آهن می تواند خطرناک باشد، قبل از مصرف مکمل آزمایش انجام دهید. برخی منابع غذایی آهن شامل عدس،لوبیا، آلو، سبزیجات، گوشت قرمز و... است.

ویتامین ب مصرف کنید: این گروه از ویتامین ها از جمله ب 12، ب 6 و فولات برای کاهش میزان هوموسیستئین خون لازم است. میزان بالای هوموسیستئین با انسداد سرخرگ ها و بیماری قلبی ارتباط داده شده است. بنابراین کنترل آن حیاتی است.

سبزیجات بخورید: کلروفیل یا سبزینه، ماده مغذی گیاهی است که رنگ سبز را به گیاهان می دهد و شباهت زیادی به مولکول های هموگلوبین دارد. آهن منابع گیاهی به تقویت خون کمک می کند.

ادویه مصرف کنید: فلفل قرمز با تحریک فعالیت قلبی عروقی و کاهش دادن فشار خون، روند تصفیه خون را سرعت می بخشد. برای تقویت سیستم قلبی عروقی، فلفل قرمز را به غذا اضافه کنید.

آلوئه ورا بخورید: سال هاست که از این گیاه برای تقویت خون استفاده می شود. این گیاه خاصیت ضدالتهابی دارد غنی از اسیدهای آمینه، آنزیم، کلروفیل، ویتامین و مواد معدنی است.

از محصولات بهداشتی طبیعی استفاده کنید: لوسیون، کرم ها و لوازم آرایشی به طور مستقیم از طریق پوست جذب خون می شود. اگر محصولاتی که استفاده می کنید حاوی مواد سمی باشد این مواد به طور مستقیم وارد خون می شود.

از مواد خوش بو کننده هوا استفاده نکنید: این محصولات سرشار از مواد مضر است که از طریق تنفس به خون و ریه راه پیدا می کند و با قرار گرفتن روی پوست به طور مستقیم وارد خون می شود. این مواد خوش بو کننده حاوی مواد سرطان زاست و استفاده از آن عملکرد هورمون ها را مختل می کند.

مواد غذایی قلیایی بخورید: به طور طبیعیPHخون 7.365 است اما برنامه غذایی به وجود آورنده اسید می تواند باعث تغییر اسیدیته خون شود. مصرف قند، نوشابه، گوشت و مواد غذایی فرآوری شده را کاهش دهید و برنامه غذایی قلیایی اتخاذ کنید. مواد غذایی قلیایی شامل تمامی سبزیجات، آووکادو، نارگیل، لیموترش، گریپ فروت، عدس، لوبیا، سویا، مغز میوه و تخمه ها مانند بادام، تخمه کدو حلوایی، کنجد و... است.
 

 

دیدگاه تان را بنویسید