۹۰ درصد دیابتی‌های ایران مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند

رئیس مرکز تحقیقات دیابت استان یزد گفت: حدود ۶ ملیون دیابتی در کشور ما وجود دارد که ۹۰ درصد آنها به دیابت نوع دو مبتلا هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ مجتبی ملک عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حاشیه مراسم رونمایی از جدیدترین داروی کنترل دیابت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  در حال حاظر بهترین روش کنترل دیابت تزریق انسولین  است گفت: بیماران دیابتی به دو گروه تیپ یک و تیپ ۲ تقسیم می‌شوند که  شایع‌ترین آنها بیماران تیپ دو هستند.

وی افزود: پزشکان دیابت ابن افراد را با تجویز دارو و روش‌هایی مانند اصلاح سبک زندگی کنترل می‌کنند اما اغلب آنها بعد از حدود ۱۰ سال نیاز به دریافت انسولین پیدا می‌کنند.

ملک بیان کرد: مهم‌ترین ریسک‌هایی که افراد مبتلا به دیابت با آن دست و پنجه نرم می‌کنند افت ناگهانی قند خون و افزایش وزن است.

وی با اشاره به تولید داروی جدید برای کنترل بیماری دیابت گفت: نسل جدید انسولین‌ها با این دیدگاه طراحی و تولید می‌شوند که از بروز کاهش قند شبانه و ایجاد چاقی جلوگیری کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: درحال حاظر تمامی انسولین‌ها تزریقی‌اند و انسولین‌های خوراکی فقط در سطوح تحقیقاتی بررسی می‌شوند.

در ادامه این مراسم محمد افخمی اردکانی رئیس مرکز تحقیقات دیابت استان یزد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه شیوع دیابت در همه دنیا و در ۳ دهه گذشته بیش از دو برابر افزایش داشته است.

افخمی با بیان اینکه حدود ۶ ملیون دیابتی در کشور ما وجود دارد که ۹۰ درصد آن‌ها به دیابت نوع دو مبتلا هستند اظهار داشت: برای درمان این بیماری رژیم غذایی و ورزش همواره باید مد نظر قرار گیرد به دلیل اینکه مصرف دارو بدون تغییر شیوه زندگی تاثیری نخواهد داشت.

افخمی افزود: دارو‌های اخیر ارایه شده با توجه به اثربخشی طولانی مدتی که دارند می‌توانند بیماران دیابتی را در زمان روزه داری کمک کنند.

وی با بیان اینکه استان یزد بیشترین شیوع دیابت را در کشور دارد توضیح داد: اخیرا شاهدیم تبلیعات‌ ناسالم در سطح کشور کاهش پیدا کرده اما باید بیش از این شاهد کنترل فروش عوامل موثر بر افزایش این بیماری‌ها باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید