گاندو از گفتار "کریمی‌قدوسی" کپی برداری کرد؟!

سریالی به نام گاندو که معترضان و مشوق‌هایی دارد در قسمت آخر خود به موضوعی اشاره دارد که سال‌هاست افرادی مانند کریمی‌قدوسی که اظهارت وی بارها تکذیب شده‌ است آن را بیان می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در قسمت آخر این سریال بازیگری امنیتی در یک دیالوگ به گونه‌ای بیان می‌کند که گویی دروغ‌هایی را دستگاه دیپلماسی به مردم تحویل داده‌‌ است و رسانه‌های وابسته به جریان حامی این سریال نیز اینگونه نوشتند:" وقتی بازگشت ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول بلوکه شده‌ی ایران در ازای تحویل جیسون رضائیان، به نام برجام زده شد".

*گفتارهایی که پیش از این فرد مشهور جریان پایداری که ادعاهای زیادی از وی تکذیب شده بود به زبان آورده‌است.

*محمدجوادکریمی‌قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که سابقه عضویت در ارگان‌های نظامی را نیز دارد در سال ۹۵ طی ادعاهایی با انتقاد از گزارش برجامی وزارت خارجه اظهار کرد: وزارت‌خارجه در یک بخشی از گزارش می‌نویسد که موفق شدیم یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار بابت اختلافات و قرارداد نظامی که بین ایران و آمریکا قبل از انقلاب بسته شده بود، این پول را برگردانیم؛ حل و فصل قرارداد دعوای نظامی قبل از انقلاب را رفع کنیم، بانک سپه بین‌المللی را از رفع تحریم کنیم. در این مورد یک نکته ظریف وجود دارد که تنها قلم پولی که به ایران بازگشته است همین پولی است که در گزارش از آن به یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار اسم می‌برند، یعنی اگر یک دلار دیگر آقای ظریف، تیم مذاکره‌‌کننده و دولت سراغ داشتند که 10 هزار دلار، 50 هزار دلار، یک میلیون دلار، دو میلیون دلار وارد کردند حتماً در این لیست می‌نوشتند که ما موفق شده‌ایم این مقدار پول را وارد کنیم. این یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار وارد کشور شده است، آن قرارداد نظامی تعیین تکلیف شده است، بانک بین‌المللی سپه از تحریم خارج شده است ولی این کار را برجام انجام نداده و تیم مذاکره کننده درباره آن مذاکره نکرده است بلکه این اتفاق بابت آن پرونده جیسون رضائیان است که در دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

*وی ادامه می‌دهد: مسئول پایگاه اطلاعاتی آمریکایی‌ها به خاطر جاسوسی دستگیر شد و نزدیک بود حکم اعدامش صادر شود و آمریکایی‌ها به التماس افتاده بودند و مجازات آن را تبدیل به یک معامله بسیار پرسود بدون دادن یک امتیاز کردند.روش انقلابی نشان داد که با دست خالی می‌توان بیشترین امتیاز را از دشمن گرفت. یک معامله پرسود انجام شد؛ هفت ایرانی در آمریکا آزاد شدند، یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار از داخل خود آمریکا در چمدان گذاشتند و بانک سپه را از تحریم خارج کردند و تعهد سپردند که دیگر هیچ ایرانی را تحت تعقیب قرار ندهند و تیم مذاکره کننده در این قضیه هیچ نقشی نداشته است بلکه تیم دیگری مستقل از این تیم، کارها را پیگیری کرده است.

 

*قسمت آخر فیلم مذکور از روی این سناریو کپی برداری شده است و با توجه به ادعای حقیقت بودن فیلم، تیم مذاکره کننده و شخص ظریف یا باید در این باره توضیحاتی ارائه دهند یا اگر حق با جریان مقابل است از دروغی که گفته شده‌است به سوی مردم تعظیم کرده عذرخواهی و با استعفا ملت را خوشحال کنند.

*هرچند که اتکا به ادعاهای فردی مانند کریمی‌قدوسی که بارها گفتارهای او تکذیب شده‌است اقدامی عقلایی نیست ولی برای تبیین افکارعمومی باید روشنگری‌هایی صورت گیرد زیرا این‌حجم از ادعا و فیلم‌سازی با استناد به آن بی‌شک پشتوانه‌ دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید