آخرین وضعیت بازار خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد گفت: با توجه به رکودی که حدود یک‌ماه است در بازار حاکم شده، قیمت‌ها اندکی کاهش پیدا کرده و ما خوش‌بین هستیم که قیمت‌ها ثبات پیدا کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حمیدرضا حیدری درباره میزان عرضه و تقاضا در بازار خودرو اظهار کرد: در حال حاضر تقاضا برای خرید خودرو کاهش یافته در حالی‌که فروشندگان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده‌اند و تداوم این روند موجب کاهش قیمت‌ها خواهد شد.

وی درباره علت کاهش تقاضا بیان کرد: به دلیل اینکه خودرو از کالایی مصرفی تبدیل به کالایی سرمایه‌ای شده و مردم پول خود را بر خودرو سرمایه گذاری کردند تقاضا برای خرید خودرو افزایش پیدا کرده بود اما در حال حاضر با توجه به رکود موجود کسی روی خودرو سرمایه گذاری نخواهد کرد و اگر این روند ادامه پیدا کند عرضه و تقاضا به تعادل خواهد رسید.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد درباره خودروهای ناقص و تکمیل نشده کارخانه‌های خودروسازی در کشور خاطرنشان کرد: دو عاملی که موجب شد متقاضی خودرو را گران بخرد در درجه اول عدم عرضه خودرو و در درجه دوم سو استفاده خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو بود.

حیدری خاطرنشان کرد: اگر قطعه‌سازان قطعات لازم را تولید کنند و تحویل کارخانه‌های خودروسازی دهند و خودروسازان هم به تعهدات خود عمل کنند و ماشین‌ها را تحویل مصرف کنندگان دهند، قطعاً بازار قیمت متعارفی پیدا خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید