آزمایش های جدید دی ان ای اسرار خانوادگی را افشا می کند

دانشمندان هشدار می دهند با پیشرفت فناوری آزمایش های جدید دی ان ای اسرار خانوادگی گسترده ای را در مورد هر فرد افشا می کنند که این امر امنیت و حریم شخصی افراد را به خطر می اندازد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محققان دانشگاه وندربیلت آمریکا می گویند باید به افرادی که آزمایش دی ان ای می دهند هشدار داده شود که این امر ممکن است به افشای اسراری ناخوشایند در مورد آنها منجر شود.

از جمله این اسرار می توان به افشای وجود اقوام و خویشان نزدیکی اشاره کرد که فرد هرگز از وجود آنها خبر نداشته است. به عنوان مثال، یک فرد می تواند با چنین آزمایش هایی دریابد که خواهر و برادرهای دیگری نیز داشته که پدر یا مادر یا هر دو وجود آنها را مخفی کرده اند.

آزمایش دی ان ای از یکسو ریشه های خانوادگی هر فرد را مشخص می کند و به وی کمک می کند از بیماری هایی که مستعد ابتلا به آنهاست، مطلع شود. اما باید تعادلی میان این فواید و چالش های ناشی از افشای جزئیاتی تکان دهنده در مورد هویت و ریشه های خانوادگی افراد برقرار شود تا از تنش های اجتماعی جلوگیری به عمل آید.

از سوی دیگر باید توجه داشت که سرقت چنین اطلاعات ذی قیمتی توسط هکرها و نفوذ کلاهبرداران اینترنتی به سرورهای حاوی داده های یادشده می تواند برای بسیاری از مردم مشکلات جدی ایجاد کرده و به سواستفاده ها و باج خواهی های دامنه دار منجر شود. از همین رو، همکاری شرکت های فعال در این زمینه برای حفاظت از داده های خصوصی مردم ضروری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید