«پدر» برگزیده جشنواره فیلم کارلووی واری شد

جشنواره فیلم کارلووی واری، مهتمرین جشنواره در اروپای مرکزی و شرقی، برگزیدگان خود را معرفی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پنجاه‌وچهارمین جشنواره فیلم کارلووی‌واری که از ۲۸ژوئن (۷تیر) کار خود را آغاز کرد و تا ۶ژوئیه (۱۵ تیر) ادامه داشت، برندگانش را معرفی کرد و فیلم کمدی «پدر» محصول مشترک بلغارستان و یونان توانست گوی بلورین این جشنواره را تصاحب کند.

«پدر» فیلم داستان یک عکاس را روایت می‌کند که در تلاش است از پدر خود که در پی مرگ همسرش دچار اختلالات روانی شده مراقبت کند، این فیلم چهارمین پروژه مشترک کارگردان و نویسنده این فیلم یعنی کریستینا گروزوا و پتار والکانوف است.

این جشنواره همچنین به فیلم سینمایی «لارا» به کارگردانی ژان اوله گرستر که موضوع روانشناسی یک خانواده آلمانی را دنبال می‌کند، جایزه داد. کورینا هارفوش، بازیگر نقش اصلی این فیلم در همین بخش موفق به دریافت جایزه شد.

تیم میلانتس بلژیکی نیز جایزه بهترین کارگردانی این جشنواره را با فیلم «پاتریک» از آن خود کرد. میلان اوندریک بازیگر فیلم «اجازه بده آنجا نور باشد» محصول کشور چک نیز جایزه بهترین بازیگر جشنواره امسال را تصاحب کرد. این فیلم داستان تلاش‌های یک پدر را برای جلوگیری و محافظ از پسرش در برابر یک گروه تبهکار نوجوان را در خود جای داده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید