کاپیتان پرسپولیس: کارمان ۱۰۰ برابر سخت‌تر از گذشته است

کاپیتان پرسپولیسی می‌گوید:«تکرار قهرمانی از به دست آوردن قهرمانی سخت تر است.»

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فصل هجدهم را می توان نقطه عطفی در تاریخ باشگاه پرسپولیس قلمداد کرد. فصلی که با بحران بزرگ محرومیت از جذب بازیکن آغاز شد اما همان ابتدای کار، برانکو برای دو سال دیگر، قراردادش را تمدید کرد تا به هواداران دلگرمی بدهد. تمرینات زودتر شروع شد، تیم به کرواسی رفت، مهدی ترابی را از طریق پنجره های بسته جذب کردند، باشگاه پول کافی داشت، تا فینال آسیا پیش رفتند و در نهایت با قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی، کار را تمام کردند.

حالا سیدجلال حسینی که در لیگ قبلی، یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان پرسپولیس به شمار می رفت، اعتقاد دارد در فصل نوزدهم همه چیز با گذشته متفاوت است. پای صحبت های سیدجلال نشستیم که ماحصل آن را می خوانید:

*پرسپولیس در لیگ بعدی تغییرات زیادی خواهد داشت؟

باید بپذیریم که برانکو رفته و هر سرمربی دیگری که روی کار بیاید، می خواهد طبق تفکرات خودش تیم را به زمین بفرستد. ما هم تلاش می کنیم که با همین شرایط وارد فصل جدید شویم.

*وضعیت تیم بعد از حضور کالدرون را چطور ارزیابی می کنی؟

ایشان که به تازگی به تیم اضافه شده اما کارنامه خوبی دارد و مربی باتجربه ای است. همان طور که گفتم، امیدواریم یک فصل خوب را با ایشان شروع کنیم و با موفقیت های بیشتری به اتمام برسانیم.

*تمرینات بدنسازی به خوبی پیش می رود؟

بله، همه بازیکنان مشغول تمرین هستم. ما کار را با کریم باقری استارت زدیم تا آماده دور دوم بدنسازی شویم. کالدرون هم برنامه های خودش را دارد و قطعا طی روزهای آینده فشار تمرینات با حضور تمامی اعضای کادرفنی جدید، چندبرابر می شود. البته بازیکنان پرسپولیس طی سال های اخیر، این مدل از فشارها را تحمل کردند و به طور کلی هیچ مشکلی با این شرایط نداریم. بدنسازی جزو مهم ترین مراحل کار یک تیم به شمار می رود و دل مان می خواهد از این مرحله با قدرت عبور کنیم تا در طول فصل با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

*کار کردن با آقاکریم در زمان تمرینات بدنسازی چطور بود؟

کریم باقری یکی از چهره های فراموش نشدنی فوتبال ما به شمار می رود که برای همه بازیکنان پرسپولیس، حضور در کنار او یک افتخار محسوب می شود. خیلی خوشحالم که آقا کریم کنار تیم می ماند چون او چیزی بیشتر از یک مربی برای همه بازیکنان است.

*فکر می کنی پرسپولیس بتواند در فصل نوزدهم هم، افتخارات و خاطرات خوش لیگ قبلی را برای هواداران تکرار کند؟

کارمان خیلی سخت شده است. من این موضوع را تقریبا در همه مصاحبه هایم گفته ام که امسال نسبت به لیگ های قبلی، کار دشوارتری داریم. سه فصل قهرمان شدیم ولی دیدید که بعد از هر قهرمانی، شرایط بدتر و سخت تر شد. این طور نبود که بقیه بنشینند و قهرمانی ما را نگاه کنند. در لیگ شانزدهم با اختلاف امتیاز به قهرمانی رسیدیم، در لیگ هفدهم اختلاف با تیم های دیگر کم شد و در لیگ هجدهم، تا آخرین دقایق لیگ معلوم نبود چه اتفاقی رخ می دهد و چه تیمی قهرمان می شود. مطمئن باشید همین شرایط در فصل آینده هم وجود دارد و خیلی هم سخت تر می شود.

*یعنی نسبت به کسب موفقیت، ناامید هستید؟

نه من چنین حرفی نزدم. اصلا منظورم این نبود. فقط گفتم کارمان نسبت به فصل قبل، ده برابر نه بلکه صدبرابر سخت تر شده و باید از همین الان خودمان را مهیای سختی های فصل آینده کنیم. دیگر هیچ چیز مثل قبل نیست و باید چند برابر بیشتر از سال گذشته توان بگذاریم تا موفق شویم وگرنه شرایط بدتر می شود.

*منظورت انتظار هواداران است؟

بله. آنها حق دارند که از ما در هر تورنمنت و هر فصلی، انتظار موفقیت و قهرمانی داشته باشند اما باید این را هم بگویم که تکرار قهرمانی از کسب قهرمانی سخت تر است. این یک قانون کلی است و همه می دانند که برای تکرار قهرمانی، باید بیشتر توان و انرژی بگذاریم. تا به حال خیلی خوب پیش رفتیم ولی نیاز داریم بیشتر از اینها قدرتمند شویم.

*بارها از افراد و مسائلی صحبت کردی که می خواهند به پرسپولیس لطمه بزنند. فکر می کنی زمان آن نرسیده تا نام و نشان این افراد پشت پرده و مسائلی که رقم می زنند را افشا کنی؟

من دنبال این کارها نیستم فقط تلاش کردم با حرف هایم، به هواداران پرسپولیس هشدار بدهم. برخی هستند که نمی خواهند موفقیت های پرسپولیس را ببینند. خودمان هم می دانیم آنها، چه کسانی هستند. نیازی نیست همه چیز را توضیح بدهیم. باید حواس مان را جمع کنیم. وقتی در پرسپولیس بازی می کنیم، باید حواس مان به داخل و بیرون زمین باشد. هم در زمین برنده باشیم و هم خارج از میدان. نباید برخی باعث شوند دشمن شاد شویم. چیزهایی که ما را آزار می دهد، همین مسائل است. اگر اتحادمان را از دست بدهیم، کارمان هزاربرابر سخت تر می شود. امیدوارم همه هواداران و همه پرسپولیسی ها، این موضوع را درک کنند.

*و انتظارتان از هواداران پرسپولیس چیست؟

اواخر فصل شرایط برای ما سخت بود. هواداران ما طی چند سال اخیر واقعاً سنگ تمام گذاشتند و با همه مشکلات کنار ما بودند. آن‌ها انتظارات به حقی داشتند و بازیکنان هم تلاش کردند انتظارات شان را برآورده کنند. برانکو هم از جمع ما جدا شده و همه بازیکنان از جدایی او ناراحت بودند. ما می‌دانیم حالا کارمان سخت شده، اما می‌خواهیم با تمام وجود تلاش کنیم تا شرایط خوب فصل گذشته را ادامه بدهیم. من از هواداران می‌خواهم باز هم از ما حمایت کنند، چون واقعاً فصل سختی در پیش رو داریم و خیلی‌ها دوست ندارند ما نتیجه بگیریم. مطمئناً بازیکنان هم باید بیشتر تلاش کنند تا شرایط خوب فصل گذشته تکرار شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید