امیدوارم سخت‍گیری‌ها با تلفن و سفارش رها نشوند

قلعه‌نویی: به کی‌روش پیشنهاد 900 هزار دلاری داده‌اند

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: متاسفانه در کشور ما جامعه اقتصادی متوسط به حداقل رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیر قلعه‌نویی در خصوص پیشنهادهای نجومی در فصل نقل و انتقالات گفت: سال گذشته هم شفاف گفتم که خواهش می‌کنم مسئولین سازمان لیگ قراردادها را منتشر کنند. الان هم اعلام آمادگی می کنیم که قراردادهای بازیکنان را منتشر کنند تا همه بدانند این ارقام چقدر واقعیت دارد و چقدر واقعیت ندارد. بعضا حقیقت دارد و بعضا هم برای اینکه بخواهند سیاه کنند یکسری تیم‌ها را وارد معرکه می‌کنند. ما به عنوان مسئول فنی اعلام آمادگی می کنیم که قرارداد بازیکنان را اعلام کنند.

قلعه نویی در ادامه گفت:‌جا دارد تشکر کنم از آقای تاج و همچنین کمیته تعیین وضعیت که امسال سختگیری کردند تا فوتبال ما قانونمند شود. تا قبل از این مماشات می کردند و رفتارهایی می‌شد که در نهایت الان خود باشگاه‌ها لطمه می خورند. کاش مثلا 10 سال پیش یک مدیر می‌آمد و این سختگیری را انجام می‌داد، که امیدوارم انجام شود و وسط کار با تلفن و سفارش و توصیه آن را رها نکنند مانند اینکه مجوز حرفه‌ای بگیرند و بعد به امان خدا رها کنند نباشد. باید به سمتی برویم که قانونمند شویم.

وی ادامه داد: در فوتبال هر چقدر هزینه شود کم است، اما دو سه مشکل وجود دارد. یکی اینکه باید ببینیم خروجی آن چقدر به جامعه کمک می‌کند. مشکل بزرگتر اینکه آیا این تناسب با یک حقوق کارمند دارد؟ مثلاً در گذشته که در آلمان بودیم، یک کارمند عالی رتبه با 5 هزار مارک زندگیش می‌چرخید و در فوتبال رقم‌های که چندین میلیون مارک هم بود. باید ببینیم خروجی آن برای جامعه چیست و همچنین این تناسب در اقشار جامعه ما باشد. شما می‌دانید کشوری موفق است و اقتصاد پویا دارد که جامعه اقتصادی متوسط آن بزرگ باشد.که متاسفانه در کشور ما این به حداقل رسیده است.

قلعه‌نویی اضافه کرد:‌البته اکنون این خروجی کمی بهتر شده، در تیم ملی ما هم نشان داده و از نظر فنی تیم‌های ما  واقعاً‌ حرفی برای گفتن دارند، ولی بحث جامعه متوسط ایراد دارد که امیدواریم هم فوتبال ما قانونمند شود و هم این دغدغه‌های اقتصادی برطرف شود تا همه از فوتبال لذت ببرند.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که از نحوه جذب بازیکنان تیمش امسال راضی است،‌گفت: باید تشکر کنم از همه مسئولین باشگاه. دکتر عظیمیان مدیر نمونه بخش کارگری شد و واقعاً هم محبت می‌کند. هیات مدیره خوب داریم، اما موقعی برای من هم چیز درست است که بازیکنم در تمرینات باشد، سه بازیکنم مد نظر ما الان که در هفته دوم هستیم در تمرینات حضور ندارند.ما 9 خروجی داشتیم و از آن 9 خروجی تنها 4 بازیکن گرفتیم. یک تیم در سایه درست می‌کنیم و همین کار را در تیم ملی انجام دادیم.سه بازیکن دیگر را هم قصد داریم اضافه کنیم که باشگاه در این مورد واقعاً تلاش می‌کند.یکی از آنها کی‌روش استنلی و دیگری کومان است که شنیدیم یکی از باشگاه های داخلی رقم 900 هزار دلاری به او پیشنهاد داده‌ و او هم هنوز جوابی که باید به  ما بدهد نداده است. اگر نتوانیم او را بگیریم حتماً‌ با گزینه‌های دیگر که از قبل مدنظرمان است، صحبت می‌کنیم. ولی در مجموع همه چیز خوب است،‌ تمرینات خیلی خوبی برگزار می‌کنیم،‌ یکسری جوان جویای نام آوردیم که می‌تواند پشتوانه خوبی برای سپاهان باشد و بازیکنانی گرفته‌ایم که می‌توانیم نقاط ضعف‌مان را نسبت به پارسال پوشش بدهیم. 

سرمربی سپاهان در خصوص حضور مربیان خارجی مانند استراماچونی در استقلال و کالدرون در پرسپولیس گفت:‌ این رفت و آمدها حتماً به فوتبال ما کمک می‌کند. نه در فوتبال، به عنوان مثال اگر یک پزشک متخصص کارش را 6 ماه رها کند عقب می‌افتد، فوتبال هم از این مقوله جدا نیست. این‌هایی که آمده‌اند مربیان بزرگی هستند، از جاهایی آمده‌اند که در فوتبال صاحب سبک هستند اما باز همان بحث خروجی و بستر است. آیا ما از این سرمایه می‌توانیم به نحو احسن استفاده کنیم  یا خیر، ان‌شاءالله آن بستر و قانونمندی در فوتبال ما انجام شود، این رفت و آمدها می‌تواند به فوتبال ما کمک کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید