نقش کلیدی‌ ولاسکو برای آمدن سرمربیان جدید سرخابی ها به ایران

خولیو ولاسکو آرژانتینی همیشه از مردم ایران و شرایط ورزش کشور ما به نیکی یاد کرده و همین باعث شده اعتماد چهره‌های زیادی به فوتبال و سایر ورزش‌ها در ایران زیاد شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، خولیو ولاسکو، سرمربی سابق و آرژانتینی تیم ملی والیبال بدون شک یکی از بهترین و محبوب ترین خارجی هایی بود که در عرصه ورزش وارد کشور ایران شد. ولاسکو علاوه بر کسب موفقیت و تغییر نسل فوق العاده در تیم ملی والیبال، از نظر روان شناختی هم تاثیر زیادی روی ورزش ایران داشت.

او همانطور که خودش شناخت خوبی نسبت به ایران پیدا کرد، این شناخت را به افراد دیگر هم تزریق کرده. تا به حال چهره های زیادی بودند که از مشورت گرفتن از ولاسکو آرژانتینی برای حضور در ایران گفتند.

او تا به الان یک سفیر بین المللی برای ورزش ایران بوده و بدون هیچ قید و شرطی فقط تجربیات خودش را در اختیار دیگران قرار می دهد. آندره استراماچونی و گابریل کالدرون سرمربیان جدید استقلال و پرسپولیس تازه ترین نفراتی بودند که ولاسکو به آنها مشاوره خوبی در رابطه حضور در ایران داده.

هردوی این مربیان ایتالیایی و آرژانتینی ادعا کردند ولاسکو نقش پررنگی در شناخت آنها از ورزش ایران داشته و این باعث می شود خولیو اسطوره ای والیبال ایران همچنان تا سال های سال در ذهن طرفداران ورزش باقی بماند.

 

دیدگاه تان را بنویسید