گفت و گوی جی پلاس

کارخانه: به برد عادت کرده و اشتباه گذشته را نکردیم/ والیبال ایران می تواند قهرمان شود

کارشناس و مربی والیبال ایران معتقد است تیم ایران به پیروزی عادت کرده و با این آمادگی حتی شانس قهرمانی در لیگ ملت های 2019 را هم دارد.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی والیبال امشب مقابل تیم آمریکا، آخرین رقابت خود در مرحله مقدماتی لیگ ملت های والیبال را انجام می دهد. رقابتی که البته تاثیر چندانی در جایگاه ایران ندارد. دومی قطعی شده و تنها در صورت برد ایران و باخت برزیل، جایگاه اول به ایران خواهد رسید. نتیجه ای که قطعا بسیاری از مردم و حتی کارشناسان را هم راضی کرده است. کارشناسانی نظیر مصطفی کارخانه که معتقد است تیم ایران عملکرد بسیار خوبی در لیگ ملت ها داشته و در بازی دیشب هم در اوج این موفقیت با تیم دوم، بلغارستان میزبان را شکست داده است.

کارخانه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس درباره عملکرد ایران در لیگ ملت های 2019 اظهار کرد: « نمایش تیم ایران در رقابت های امسال عالی بوده. در بازی برابر بلغارستان هم که نشان دادیم با تیم دوم هم می توانیم شکستشان دهیم. درست است که آن ها هم تا حدودی تغییر نسل داده بودند اما حضور تیم دوم ایران در زمین و پیروزی اش، اتفاق مهمی بود. اینکه باور به توانایی آن ها هم ایجاد شد و دیدیم که جوان های تیم هم در کنار بزرگترها در حال رشد هستند.»

** تیم ملی در تمام زمینه ها حرفه ای عمل کرد

او ادامه داد:« من به تیم ایران در رقابت های 2019 نمره قبولی می دهم. ما همیشه باید سوای نتیجه، چنین تیمی داشته باشیم که آمادگی بالای 90 درصد داشته باشد و در تمام زمینه ها حرفه ای عمل کند. هم در اخلاق و انضباط و هم در بحث های فنی و تاکتیکی.»

** نبود ستاره های رقبا، حداکثر 30 درصد اثر داشت

پرافتخارترین مربی باشگاهی ایران درباره علت نتایج خوب تیم ایران در لیگ ملت های 2019 نیز اظهار کرد: « تیم ما خیلی خوب تمرین کرد و به درستی برای این رقابت ها آماده شد. خیلی هم خوب و با انگیزه بازی می کند و به همین دلیل نتیجه فوق العاده ای هم گرفته. البته می شود بین 30 – 20 درصد این نتیجه را هم به نبود ستاره های برخی تیم ها مربوط دانست.»

** اتفاق خوب تیم ملی فقط در امسال

کارخانه تاکید کرد:« با این حال مهم این است که ما به برد عادت کرده ایم. این اتفاق بسیار خوبی است چراکه اگر به برد عادت کنی می بری و برعکس. از طرف دیگر ما در گذشته در اوج خود هم برخی بازی ها را از یک جایی به بعد رها می کردیم اما این روحیه حالا دیگر در تیم ما وجود ندارد و از اتفاق های خوب امسال است.»

لیگ ملت های والیبال 2019 - تیم ملی والیبال ایران - تیم ملی والیبال صربستان

 

** رسیدن به سکو به اشتهای تیم ملی بستگی دارد

او درباره پیش بینی اش از رقابت های مرحله نهایی و جایگاه نهایی تیم ایران نیز به جی پلاس گفت: « به نظر من تیم ایران با این عملکردی که از خود نشان داده، قطعا شانس رسیدن به سکو را هم دارد. وقتی به مرحله نهایی راه یافته ایم، یعنی از قهرمانی تا رده ششم شانس داریم و امکانش هست در هر کدام از این رده ها قرار بگیریم؛ با این حال به این بستگی دارد که چقدر برای رسیدن به مقام بالاتر اشتها داشته باشیم.»

سرمربی فصل آینده تیم شهرداری ارومیه ادامه داد: « اگر پنج تیم دیگر با تمام ستاره های اصلی شان هم به مرحله نهایی بیایند بازهم تیم ایران شانس این را دارد که آن ها را شکست دهد و به جایگاه بهتری برسد. همان طور که گفتم تمامش بستگی به عطش و اشتهای بازیکنان و کادر فنی تیم ایران بستگی دارد که اگر خیلی زیاد باشد حتی رسیدن به سکوی قهرمانی هم برای ایران متصور است.»

** رقبای مرحله بعدی تفاوتی ندارند

کارخانه درباره گروه بندی ایده آل ایران در مرحله نهایی نیز به جی پلاس گفت: « آنقدر تفاوتی ندارد. به نظر من تیم ایران اگر با شرایط خوبی در مرحله نهایی به میدان برود، برابر هر حریفی که قرار بگیرد، خوب بازی می کند و شانس پیروزی دارد. حالا می خواهد برزیل باشد یا آمریکا یا هر حریف دیگر.»

دیدگاه تان را بنویسید