موسوی: نمی توانیم از خانه خارج شویم!/ به دنبال کسب مدال هستیم

مدافع روی تور تیم ملی والیبال کشورمان گفت: تمام 6 تیم راه یافته به مرحله نهایی عالی هستند اما ما به دنبال کسب مدال هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی مقابل صربستان در آغاز هفته پنجم لیگ ملت‌های 2019، جواز حضور در مرحله مسابقات در شیکاگو را کسب کرد. سایت فدراسیون جهانی در گزارشی به مصاحبه با سید محمد موسوی، مدافع وسط تیم ملی ایران و بهترین مدافع لیگ ملت‌ها پرداخته است که در زیر می‌خوانید:

تیم ملی ایران پس از فصل نه چندان خوب 2018 در لیگ ملت‌ها، بازگشتی طوفانی به مسابقات در سال 2019 داشت و در جمع بهترین تیم‌ها قرار گرفت. این تیم با درخشش ستاره‌هایی مثل سید محمد موسوی عراقی با 11 پیروزی و تنها 2 شکست در جایگاه دوم جدول قرار دارد. این نتایج شاید برای دیگر تیم‌های لیگ ملت‌‌ها یک شگفتی باشد ولی هیچکدام از بازیکنان ایران از قرار گرفتن در جایگاه دوم جدول و صعود به مرحله نهایی سورپرایز نشده‌اند.

موسوی در این مورد اظهار داشت: ما انتظار چنین نتایجی را داشتیم. تمرینات ما در بهترین شرایط آغاز شد و ما تمام تلاش خود را در هر جلسه تمرین به کار گرفتیم. ما در فصل جدید مصدومی نداشتیم. همین مصدومیت‌ها در فصول گذشته سبب شده بود تا نتایج مطلوبی نگیریم. در فصل جدید اما همه بازیکنان با تجربه و همه جوانانی که به تیم ملحق شدند، کیفیت بالایی از خود ارائه کردند. همه چیز در تیم ایران کامل است. من نمی‌گویم که از ابتدا می‌دانستیم، تیم اول یا دوم جدول خواهیم بود ولی مطمئن بودیم که در بین 6 تیم برتر به مرحله نهایی صعود خواهیم کرد. سعید معروف و امیر غفور در آمادگی بسیار خوبی به سر می‌برند و برخی بازیکنان جوان نیز کمک بزرگی برای تیم هستند. این‌ها دلایلی است که چرا نتایج امسال ما از سال گذشته بهتر است.

بازیکن 31 ساله تیم ملی والیبال ایران در مورد مرحله نهایی لیگ ملت‌ها تصریح کرد: هر 6 تیم، بزرگ هستند ولی ما به دنبال مدال هستیم. هر مسابقه اهمیت زیادی برای ما دارد. بازیکنان ما بعد از چندین مسابقه متوالی خسته هستند و به همین خاطر، مسابقات سختی پیش روی ماست. خوشبختانه زمانی برای استراحت و ریکاوری وجود دارد و ما می‌توانیم با نیرویی مناسب به شیکاگو برویم تا نتایج خوبی کسب کنیم.

مدافع وسط 200 سانتیمتری ایران گفت: فدراسیون والیبال ایران با استخدام مربیان خوب در رده‌های پایه، اهمیت ویژه‌ای برای این نسل از بازیکنان قائل است. بازیکنان زیادی رفته رفته جذب والیبال می‌شوند و این رشته مرتب در حال رشد است. برخی ار بهترین مربیان جهان به ایران آمدند تا به ما یاد دهند چگونه پیروز شویم. ما 10 سال قبل هم خوب بازی می‌کردیم ولی دانش کسب امتیاز در لحظات حساس و پیروزی شدن را نداشتیم. ما پتانسیل قرار گرفتن در بین 10 تیم برتر جهان را داشتیم ولی نیاز به اعتماد به نفس داشتیم تا به هدف خود برسیم. بعد از نتایج بدی که در 2 سال گذشته به دست آوردیم، فصل جدید را با 3 پیروزی متوالی در چین شروع کردیم و اعتماد به نفس خود را دست آوردیم تا پیروزی‌های بیشتری کسب کنیم.

موسوی اضافه کرد: تماشاگران ایران در جهان، بهترین هستند. من در همه جای دنیا بازی کرده‌ام ولی تماشاگران ایرانی در جهان بهترین هستند. افراد زیادی در ایران، والیبال را دنبال می‌کنند. وقتی ما بازی  داریم حدود 40 میلیون نفر از طریق تلویزیون ما را می‌بینند. ما به خاطر وجود چنین هوادارانی بسیار خوش شانس هستیم و من باید از آنها تشکر کنم.

سید در ادامه تصریح کرد: ما باید زمان زیادی را در خانه و تمرین بگذرانیم. برای ما بیرون رفتن آسان نیست چون بلافاصله افراد زیادی برای صحبت و گرفتن عکس پیش ما می‌آیند. من از 5 سال پیش شروع به فعالیت در صفحه اجتماعی کردم که در ابتدا برای من بسیار عجیب بود که با وجود هواداران زیاد در این محیط،‌ تفکرات خودم را با آنها در میان بگذارم ولی الآن همه چیز مرتب است و من با وجودی که زیاد درگیر آن نیستم  از آن لذت می‌برم.

موسوی در مورد بازیکنان مورد علاقه خود و به اصلاح تیم رویایی اش گفت: انتخاب سختی است چون بازیکنان خوب زیادی در جهان و حتی ایران وجود دارند. معروف، روبرتلاندی سیمون، سرکو لیسینیاک، ریکاردو لوکارلی، عثمانی خوانتورنا،‌ ماکسیم میخایلوف و الکسی وربوف (لیبرو) تیم مورد علاقه من هستند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید