افزایش تولید اپل در واکنش به وضعیت هوآوی

موسسه تحقیقاتی Cowen در راستای تحقیقاتی که پیرامون شرکت اپل انجام داده است، متوجه تغییراتی در میزان تولید سه ماهه آیفون توسط این شرکت شده است. گزارشات حاکی از آنست که تولید گوشی‌های آیفون در سه ماهه دوم سال 2019 که چند روز دیگر به پایان می‌رسد کمی افزایش داشته است و طبق گفته تحلیلگران دلیل تصمیم اپل مبنی بر تولید بیشتر، حکم دولت آمریکا مبنی بر تحریم هوآوی بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ تصمیم اپل کاملاً منطقی به نظر می‌رسد، یک رقیب بنا به هر دلیلی ممنوع شده است، بنابراین طبیعی است که جا برای فعالیت جایگزین‌ها بازتر خواهد شد. همه چیز در ظاهر برای اپل عالی به نظر می‌رسد، اما واقعیت کمی متفاوت است. ظاهراً کوپرتینویی‌ها میزان تولید آیفون‌های خود در سه ماهه دوم سال را تنها 2.5 درصد افزایش داده‌اند، تا میزان آن از 39 میلیون دستگاه به 40 میلیون دستگاه برسد.

چرا تحریم هوآوی آنقدرها هم به سود اپل تمام نمی‌شود؟

تحلیلگران با دقت کافی میزان رشد فروش آیفون پس از ممنوعیت هوآوی را بررسی کرده و به این رقم رسیده‌اند. گوشی‌های آیفون به‌شدت در سراسر جهان محبوب‌اند، اما بزرگترین بازار این دستگاه‌ها طبیعتاً در سرزمین مادری، یعنی آمریکا است، جاییکه گوشی‌هایی هوآوی تقریباً اجازه ورود و فروش ندارند.

بازارهای بزرگ هوآوی اروپا و آسیا است. در حالیکه غول چینی به‌شدت برای پرچمداران بالارده‌ای مانند P30 Pro سروصدا و تبلیغات می‌کند، واقعیت اینست که بخش بزرگی از فروش دستگاه‌های این شرکت متعلق به گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده است، جاییکه اپل در آن هیچ قلمرویی ندارد.

طبق برآوردهای صورت گرفته آیفون‌های فعلی، یعنی XR، XS و XS Max در حدود 30 میلیون از 40 میلیون گوشی تولیدشده در سه ماهه دوم سال را تشکیل داده‌اند. بقیه این تعداد بین گوشی‌های اقتصادی‌تر مانند سری آیفون 8 و آیفون 7 تقسیم شده است که در واقع  گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده اپل به حساب می‌آیند.

میزان فروش گوشی‌های اپل در سال جاری در مقایسه با 2018 کاهش یافته است و دلیلی وجود ندارد که این روند در آینده ادامه نداشته باشد. در واقع حتی به‌دلیل تنشی که میان آمریکا و چین وجود دارد و به‌دلیل جنگ تجاری تعرفه کالاها دستخوش تغییر شده، ممکن است شرایط برای اپل ریسکی‌تر از قبل نیز شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید