همتی: تحریم‌ها بر بازار ارز اثری نگذاشت

رییس بانک مرکزی گفت: جمهوری اسلامی قله مقاومت تحریمی را پشت سرگذاشته و باوجود ادعای آمریکا مبنی بر صفر شدن فروش نفت، روند صادرات نفت در حال افزایش است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، «عبدالناصر همتی» در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه رهبر معظم انقلاب که دیروز اعلام شد، اظهار داشت: آمریکایی ها هر کاری که برای تحریم قادر به انجام بودند، اجرا کردند.

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: وضعیت بازار ارز نشانه مهمی است که مردم برای تحریم‌ها اهمیتی قائل نیستند؛ امروز التهابی در بازار ارز وجود ندارد؛ مردم آگاهی یافته اند که دشمنان هرکاری که می توانسته اند انجام داده و تحریم ها، بیشتر از این، فایده ای ندارد.

وی افزود: ما در مقاومت از قله تحریم عبور کرده‌ایم و روند صادرات نفت در حال افزایش است. تحریم‌ها بر بازار ارز اثری نگذاشت و در بازار شاهد نوسان نیستیم.

رئیس بانک مرکزی همچنین درباره کانال مالی «اینستکس» نیز خاطر نشان کرد: مدتی می‌شود که اروپا ادعا می‌کند در آستانه اجرای اینستکس هستیم ولی به طور عملی در این‌باره چیزی ندیده‌ایم، البته جلساتی با ما گذاشتند و اسنادی جابجا شده ولی تا وقتی که در قالب اینستکس منابعی جابجا نشود، فایده‌ای ندارد. وقتی ما به اروپا صادراتی نداریم نمی‌توانیم وارداتی هم داشته باشیم.

همتی اظهار کرد: به ما اجازه صادرات را به اروپا نمی‌دهند. باید خط اعتباری در اختیار ایران قرار بگیرد، آن وقت اجرای اینستکس یک هفته هم زمان نمی‌برد.

 

دیدگاه تان را بنویسید