گزارش جی پلاس/ تفضلی-سوانسی، در آستانه امضا

مدافع ایرانی در راه چمپیونشیپ انگلیس

رایان تفضلی، مدافع ایرانی پتربورو در آستانه توافق با سوانسی در چمپیونشیپ قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ رایان تفضلی بعد از 4 فصل حضور در پتربورو در آستانه جدایی از این تیم قرار گرفته و پیشنهادهایی از تیم‌های حاضر در چمپیونشیپ دریافت کرده است. رایان سیروس تفضلی 27 ساله که اصالتی ایرانی دارد، فصل 2019-2018 ، 37 بار در ترکیب پتربورو قرار گرفت، 3114 دقیقه در زمین حضور داشت و یک گل نیز مقابل دانکستر روورز به ثمر رساند. یک گل بخودی مقابل ویکامب‌واندرز و یک اخراج برابر لوتون‌تاون نیز در کارنامه این دفاع وسط 196 سانتیمتری دیده می‌شود.

پتربورو در پایان فصل 72 امتیاز از 46 بازی به‌دست آورد و در رده‌ی هفتم لیگ یک انگلیس قرار گرفت. این تیم تنها یک امتیاز با حضور در پلی‌اف صعود به چمپیونشیپ فاصله داشت اما این دانکستر روورز بود که با 73 امتیاز توانست بخت خود را برای حضور در سطحی بالاتر آزمایش کند.

ryan-tafazolli-v-luton

رایان تفضلی که فوتبال خود را در تیم‌های پایه ساوتهمپتون آغاز کرده و هم‌تیمی لوک شاو- دفاع چپ منچستریونایتد- بوده، برای فصل جدید پیشنهادهایی از تیم‌های حاضر در چمپیونشیپ دریافت کرده و بعید نیست ظرف روزهای آینده به باشگاهی جدید منتقل شود. فولام، چارلتون، هال‌سیتی، سوانسی‌سیتی و دو تیم از لیگ چین برای جذب تفضلی ابراز علاقه کرده‌اند اما گفته می‌شود شانس سوانسی برای جذب او بیشتر از بقیه است.

سوانسی فصل قبل در چمپیونشیپ حضور داشت و با کسب 65 امتیاز از 46 بازری در رده دهم جدول قرار گرفت. سرمربیگری این تیم در فصل قبل بر عهده گراهام پوتر بود که با جدایی از سوانسی راهی برایتون – تیم علیرضا جهانبخش – شد. حالا استیو کوپر 39 ساله که 4 سال هدایت تیم زیر 17 ساله‌های انگلیس را بر عهده داشته، به عنوان سرمربی سوانسی انتخاب شده و او نام تفضلی را در لیست خرید خود قرار داده.

سایت‌های هواداری سوانسی این انتقال را قطعی می‌دانند اما باید دید آیا مدافعی که مدتی برای حضور در تیم ملی ایران مورد توجه کارلوس کی‌روش هم قرار داشت به چمپیونشیپ می‌رود یا همچنان حضور در پتربورو را ترجیح می‌دهد؟

 

دیدگاه تان را بنویسید