آنچه که درباره رئیس ایرانی فدراسیون فوتبال بلژیک نمی دانید

مهدی بیات رئیس فدراسیون فوتبال بلژیک شم اقتصادی فوق‌العاده‌ای دارد و همواره آرزو داشته روزی به فوتبال ایران خدمت کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، به تازگی مهدی بیات توانسته رئیس فدراسیون فوتبال بلژیک شود؛ یعنی یکی از قوی ترین فدراسیون های جهان. حالا خیلی ها دوست دارند درباره او بدانند.

بیات مالک باشگاه شارلواست که در دو سال گذشته سه بازیکن ایرانی یعنی کاوه رضایی، یونس دلفی، امید نورافکن و علی قلی زاده را به خدمت گرفته است. او یک عاشق فوتبال است که توانسته با استفاده از شم اقتصادی بالایش، یکی از موفق ترین چهره های فوتبال بلژیک شود. اما باید چند نکته جالب را درباره او بدانید؛

*خانواده بیات بعد از مهاجرت به فرانسه نام او را به رابرت تغییر دادند ولی خودش هیچگاه با این موضوع کنار نیامد و به گفته خودش حتی در دوران مدرسه وقتی کسی او را با این نام صدا می کرد، توجهی نمی کرد. او عاشق نام اصلی یعنی مهدی است.

*عموی او روزی مالک 51 درصد باشگاه شارلوا بود ولی علاقه مهدی باعث شد تا تبدیل به مدیر تجاری این باشگاه شود.

*مجتبی برادر بزرگتر او هم دوره ای مدیر این باشگاه بود.

*بعد از اختلاف مجتبی با عمویش، مهدی این فرصت را پیدا کرد تا بتوانند مالک اصلی شارلوا شود. او شرکتی اقتصادی در بلژیک تاسیس کرد که رفته رفته قدرت گرفت، به شکلی که با سود حاصل از آن کم کم سهام باشگاه را خرید. در نهایت او توانست 97 درصد سهام را مال خود کند.

*او یک بار در مصاحبه ای گفته بود عاشق این است که به فوتبال ایران خدمت کند.

*شارلوا با بیات به اوج رسید و حتی مجوز حضور در لیگ اروپا را به دست آورد. این باشگاه در سال های گذشته جزو پردرآمدترین باشگاههای بلژیک بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید