پورابراهیمی خبر داد؛

60 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه 60 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد گفت: در سال گذشته حدود 12 هزار میلیارد تومان مالیات از کسانی وصول شد که حتی یکبار هم مالیات نداده بودند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت‌وگوی  شبکه خبر گفت: اصلاح ساختار بودجه در بخش منابع و مصرف بودجه در شرایطی که آمریکا تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه کشورمان وضع کرده اولویت دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید درآمدهای کشور را به سمت مالیات سوق دهیم و این امر ضروری است افزود: رویکرد درآمدهای نفتی باید به رویکرد درآمدهای پایدار غیر نفتی تبدیل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:‌ بیشتر کشورهایی دنیا با اخذ حدود 20 درصد مالیات، کشورشان را اداره می‌کنند و ما هم باید به این سمت حرکت کنیم لذا باید نگاه به مالیات حق دولت باشد و نحوه محاسبه آنرا قبول کرد. 

پورابراهیمی اظهار داشت: باید به پایه‌های اخذ مالیات در کشور اضافه کرد تا بتوان به شاخص‌های درآمد پایدار رسید.

وی با بیان اینکه باید طرح نظام جامع مالیاتی شکل بگیرد گفت: نخستین اقدام دولت شفاف سازی در پرداخت مالیات و رسیدن به مقدار مالیات قانونی است که باید وصول شود و برای وصل آن هم باید قاطعانه رفتار و اقدام کرد. 

نماینده مردم کرمان در مجلس خاطرنشان کرد: بیش از 50 تا 60 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد که باید این میزان را به شدت بکاهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ در سال گذشته حدود 12 هزار میلیارد تومان مالیات از کسانی وصول شد که اطلاعات آنها از تراکنش‌های بانکی بدست آمد. این افراد حتی یکبار هم به دولت مالیات نداده بودند.

پورابراهیمی افزود: مالیات بر عایدی، واحدهای غیر مسکونی و برخی دیگر می‌تواند به افزایش توان درآمدهای دولت اضافه کند و در نتیجه تکیه دولت و درآمد کشور به اقتصاد نفتی را کاهش دهد.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت اصلاح ساختار بودجه گفت: اولویت ما در اصلاح ساختار بودجه، بخش منابع و درآمدها است. 

 

دیدگاه تان را بنویسید