طلا ۳ دلار گران شد

قیمت طلا با احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا و همچنین افزایش تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا بیش از ۳ دلار افزایش یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا با ۳.۳ دلار افزایش در هر اونس به قیمت ۱۳۳۶ دلار و ۴۰ سنت معامله شد.

قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از امیدواری به کاهش نرخ بهره در آمریکا بالا رفت.فدرال رزرو آمریکا به دلیل آمارهای تورمی ضعیف و همچنین افزایش تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا احتمالاً نرخ بهره را کاهش خواهد داد.  بر اساس این گزارش، کاهش نرخ بهره معمولاً تقاضا را به نفع فلز زرد سنگین‌تر می‌کند. سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند با سرمایه‌گذاری روی طلا محل امنی برای سرمایه‌های خود پیدا کنند بنابراین تقاضا افزایش یافته و قیمت بالا می‌رود.

قیمت امروز فلز زرد نسبت به یک ماه گذشته رشد ۴۰ دلاری داشت و نسبت به یک سال گذشته هم بیش از ۳۷ دلار در هر اونس رشد کرده است.

امروز در گروه سایر فلزات گران‌بها هم نقره ۴ سنت و فلزات گران‌بهای پلاتینیوم و پالادیوم افزایش‌هایی به ترتیب ۴ و ۸ دلار را داشتند.

پیتر فانگ رئیس معاملات فلزات گران‌بها در «وینگ‌فانگ»، گفت: حمایت‌های قوی برای طلا را در قیمت ۱۳۳۰ دلار می‌بینیم و با چشم‌انداز کاهش نرخ بهره در آمریکا احتمال تقویت آن در آینده وجود دارد.

وی گفت: ما همچنین نگران تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا هستیم و به همین دلیل سرمایه‌گذاران با نگرانی از وضعیت آینده تجاری روی طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید