در گفت و گو با جی پلاس؛

کارشناسان درباره بازی ایران - کره جنوبی و عملکرد ویلموتس چه می گویند؟

بازی ایران مقابل کره جنوبی و کسب نتیجه یک بر یک با ارائه بازی هجومی، موجب شناخت بیشتر کارشناسان از تیم مارک ویلموتس شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته در دیداری دوستانه به مصاف کره جنوبی رفت و در دیداری متفاوت با سبک بازی های دو تیم در هشت سال گذشته، به تساوی یک بر یک دست یافت.

تیم ملی ایران با هدایت مارک ویلموتس در این مسابقه، کاملا هجومی عمل کرد و در عین خلق موقعیت های گل و هجوم روی دروازه کره ای ها، در مواقعی با اشتباهات متعدد در خط دفاعی همراه بود که در عین امیدواری به گلزنی، موجبات نگرانی هواداران و کارشناسان از بابت گل خوردن را فراهم کرد.

کارشناسان و اهالی فوتبال بعد از این بازی نظرات جالبی را بیان کردند. برخی از آن ها سبک بازی تیم ملی را امیدوار کننده دانستند و برخی هم از همین الان بر تمدید قرارداد این مربی در طولانی مدت تاکید کردند.

در ادامه نظرات کارشناسان فوتبال را درباره بازی ایران و کره جنوبی و مارک ویلموتس می خوانیم:

حمید مطهری: «هر مربی سبک متفاوتی دارد، بعضی مربیان مثل کی روش خیلی به جزئیات توجه می کنند ولی ویلموتس به بازیکنانش آزادی عمل بیشتری می دهد. در بازی امروز دیدیم که بارها بازیکنان ایران در عمق با پاس های کوتاه یک و دو کردند اما در زمان کی روش حملات ما روی ضدحمله و موقعیت ها روی سانتر بیشتر به دست می آمدند.»

مجید جلالی: «در حال حاضر خیلی زود است که اکنون در این مورد صحبت کنیم او سعی می‌کند که نشانه‌هایی از سلیقه و علایقش در فوتبال را در تیم ملی بروز بدهد با این حال باید گفت که بازیکنان تیم ملی امروز وقتی صاحب توپ می‌شدند با اشتیاق بازی می‌کردند. قطعا تیم ملی در آینده بازی‌های بهتری را به نمایش خواهد گذاشت و نوید روزهای بهتری را می‌دهد.»

حمید درخشان: « تیم ما فوتبال بسیار خوبی مقابل کره جنوبی انجام داد و نسبت به گذشته شرایط بهتری از لحاظ در اختیار داشتن میزان مالکیت توپ و خلق موقعیت داشت. البته باید هماهنگی بین خطوط مختلف تیم ملی بیشتر بشود. اشتباهات مدافعان مان باید کاهش یابد. هافبک هایمان باید به موقع به دفاع و حمله اضافه شوند و مهاجمان را در موقعیت‌های بهتر و بیشتری قرار بدهند.»

ناصر محمدخانی: « آنچه در روش و تاکتیک تیم ملی کاملاً مشهود است بازی هجومی شاگردان مارک ویلموتس است و از نمایش دفاعی خبری نیست. بازیکنان تیم ملی آرامش کامل را داشته و همچون گذشته استرس در ساق‌های آنها دیده نمی‌شود.»

امید نمازی: « بدون هیچ شکی می توانم‌ بگویم که اگر مسئولین فدراسیون کمی شجاعت به خرج بدهند و مثل کی‌روش این مربی را برای ۸ سال حفظ کنند، ویلموتش  می تواند فوتبال ایران را متحول کند. نسل خوبی از بازیکن‌ها در تیم ملی فعالیت دارند و با ایده های مدرن و تهاجمی این مربی که در همین یه بازی و نیم شاهد آن بودیم، می توانیم حتی جلوی تیم های بزرگ دنیا حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم! آنهایی که‌ کورکورانه از کی‌روش و ‌‌فلسفه بازی او حمایت میکردند، حالا شاید تجدید نظر داشته باشند.»‌‌

پیروز قربانی : « ما در این بازی حملات خوبی را تدارک دیدیم که نکته مثبتی داشت. این یعنی تیم ما با ویلموتس تغییرات زیادی را تجربه کرده است. در دیدار مقابل کره عملکرد بهتری داشتیم که جای امیدواری دارد. فوتبال ما این روزها به یک سبک مشخص نیاز دارد. مارک ویلموتس باید با یک سبک فوتبال ایران را مدیریت کند. امیدواریم این سبک بازی مورد تایید هواداران تیم ملی هم باشد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید