زرینچه: شفر باید در استقلال می‌ماند

یشکسوت باشگاه استقلال می‌گوید تمام مشکلات در فوتبال و به طور کلی جامعه ما مدیریتی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، به نظر می‌رسد توافق استقلال با آندره‌آ استراماچونی وارد مراحل حساس و نهایی شده است. البته جواد زرینچه در مورد این مربی ایتالیایی موضعی دارد که نمی‌توان آن را خوش‌بینانه توصیف کرد.

استراماچونی قرار شده برای مذاکرات نهایی به تهران بیاید. به نظرتان موفق می‌شود؟
ایشان در اغلب تیم‌هایش فقط ۵، ۶ ماه بوده و پس از آن جدا شده است. به قول معروف در کارش ثبات نداشته است. واقعاً نمی‌دانم تفکر مدیران محترم باشگاه در این مورد چیست، ولی معتقدم همه مشکلات استقلال فنی و صرفاً به واسطه سرمربی نیست. به نظرم شرایط نگران‌کننده است. در این وضعیت بهترین تصمیم، جذب یک سرمربی ایرانی است. البته هنوز هم سر حرفی که زدم هستم و تأکید دارم شفر باید می‌ماند.

باید می‌ماند؟
بله، اگر می‌ماند استقلال فصل بعد قهرمان می‌شد. البته باید می‌ماند و افراد اطرافش را متحول می‌کرد، چون خودتان دیدید که بعداً گفت دل همه با او بود غیر از یک نفر. اگر می‌ماند و تحولات لازم را انجام می‌داد ما قهرمان لیگ نوزدهم می‌شدیم. خیلی دلم می‌خواهد تیم موفق شود. در رأس هرم، سرمربی است که به نظر می‌رسد جور شده، ولی در زیرمجموعه او نشانه‌ای از موفقیت استقلال نمی‌بینم و این نگران‌کننده است. انتخاب استراماچونی ریسک بسیار بزرگی بود که مدیران استقلال کردند. خود این بنده‌خدا هم وقتی بیاید متوجه خواهد شد که فوتبال ایران زیرساخت‌های موجود در ایتالیا را ندارد. یک روز باید دنبال زمین تمرین باشد، یک روز دنبال سالن بدنسازی و...

اگر استقلال با استراماچونی جواب نگیرد و موفق نشود چه کسی پاسخ‌گو باید باشد؟
قطعاً مدیران باشگاه. ببینید تمام مشکلات در فوتبال و به طور کلی جامعه ما مدیریتی است. از افراد پرتوان استفاده نمی‌کنیم و مشکل برای فوتبال ایجاد می‌شود. اگر استقلال نتیجه نگیرد قطعاً مدیران باشگاه مقصرند و باید جواب بدهند.

زمزمه‌های اختلاف میان مدیرعامل و بعضی از اعضای هیئت‌مدیره هم بلند شده است.
دود آن به چشم استقلال می‌رود. البته دوران حضور من در هیئت‌مدیره هم از این اتفاقات می‌افتاد. برای مثال رزومه چند مربی را آوردند، ولی ناگهان یک نفر دیگر خارج از آن لیست سرمربی شد! به هر حال در این شرایط نقش مدیرعامل خیلی مهم است.

عده‌ای می‌گویند باید به استراماچونی حداقل تا نیم‌فصل فرصت داد، ولی برخی می‌گویند باید در همان چند هفته اول خودش را نشان بدهد. نظر شما در این مورد چیست؟
اگر تا این حد نتیجه‌گرا هستند که اصلاً بهتر است استراماچونی را نیاورند. اگر چنین تفکراتی دارند مرد ایتالیایی را نیاورند خیلی به نفع‌شان است. به نظرم حداقل باید تا پایان نیم‌فصل به او فرصت بدهند ولی...

ولی چه؟
ولی به شرطی که روند کار این مربی مثبت باشد. فراموش نکنید که اطراف استقلال آدم‌های مریض زیاد است و می‌توانند برای این تیم دردسر درست کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید