پلیس هشدار داد؛ مراقب قرص های شب امتحان باشید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) خراسان جنوبی با توجه به شروع امتحانات از دانشجویان و دانش‌آموزان خواست مراقب سایت‌ ها و وبگاه‌های فروش داروی شب امتحان باشند و فریب این گونه کلاهبرداری‌ها را نخورند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سرهنگ علی محمدپور اظهار داشت: امروزه افراد سودجو و فرصت طلب از قابلیت‌های فضای مجازی استفاده کرده اند و به جهت کسب درآمد، اقدام به راه‌اندازی سایت‌ها و وبگاه‌هایی درخصوص فروش داروی شب امتحان به منظور افزایش تمرکز، در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند؛ این در حالی است که برابر آمار موجود اغلب این سایت‌ها اقدام به کلاهبرداری از خریداران کرده و داروی فاقد مجوز، تاریخ گذشته و غیرقانونی را عرضه می‌کنند که به بهای به خطر انداختن سلامتی انسان تمام می‌شود.

وی ادامه داد: از والدین عزیز تقاضا داریم حتماً مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشند چرا که به خاطر عدم آشنایی فرزندان نسبت به خطرات و تهدیدات این فضا ممکن است ضررهای جبران ناپذیری به کانون خانواده وارد شود چه بسا شاهد این بوده‌ایم که جوانان فراوانی به خاطر نداشتن آشنایی کافی با خطرات این فضا و مصرف داروهای تقلبی و غیرمجازی که از طریق فضای مجازی خریداری کرده‌اند باعث مرگ شان شده است.

وی تصریح کرد: مدیران سایت‌هایی که اقدام به تبلیغ، خرید و فروش چنین داروهایی در فضای مجازی می‌کنند، مدنظر داشته باشند که این اقدام از منظر قانون جرم بوده و پلیس با این افراد برخورد قانونی خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تبلیغات داروهای تقلبی توسط مجرمان سایبری ممکن است به گونه‌ای باشد که کاربر پس از تایید خرید به درگاه بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت شود، تأکید کرد که با این کار مجرمان تمامی اطلاعات حساب بانکی افراد را به دست می آورند و در فرصتی مناسب اقدام به خالی کردن حساب افراد می کنند.

وی از شهروندان خواست هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید