تکواندو گرندپری رم

میرهاشم حسینی با شکست نابغه کره‌ای طلا گرفت/ مردانی به مدال برنز رسید

در روز نخست مسابقات گرندپری رم، میرهاشم حسینی با برتری در دیدار نهایی به مدال طلا دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مرحله نخست مسابقات گرندپری در سال 2019 از امروز (جمعه - 17 خرداد ماه) با حضور تکواندوکاران برتر جهان (255 نفر از 53 کشور) در هر چهار وزن المپیکی مردان و زنان در سالن «فورو ایتالیکو» رم آغاز شد و نمایندگان کشورمان موفق به کسب یک نشان طلا و یک مدال برنز شدند.

بر اساس برنامه اعلامی امروز و در روز نخست این رقابت‌ها مبارزات اوزان 68- و 80+ کیلوگرم انجام شد که میرهاشم حسینی و سروش احمدی در وزن 68- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن 80+ کیلوگرم به‌عنوان نخستین نمایندگان ایران به روی شیاپ‌چانگ رفتند.

در رقابت‌های وزن 68- کیلوگرم میرهاشم حسینی در دور نخست با نتیجه 28 بر 5 از سد سوهون کیم از کره جنوبی گذشت. حسینی در مرحله یک هشتم نهایی نیز مقابل ادیوال پونتس از برزیل پیروز شد.

حسینی در مرحله یک چهارم نهایی هم با نتیجه 27 بر 7 از سد لوره برسیس از کرواسی عبور کرد تا ضمن صعود به دیدار نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کند. نماینده شایسته کشورمان در این مرحله مقابل ژائو، قهرمان جهان در سال‌های 2019 و 2017 از چین ضمن ارائه عملکردی دیدنی با نتیجه 17 بر 7 به برتری قاطعانه دست یافت تا به دیدار نهایی صعود کند. 

حسینی در دیدار نهایی با نتیجه 13 بر 11 از سد دائی هون لی، نابغه تکواندو جهان از کره جنوبی گذشت تا طلسم عدم پیروزی نمایندگان کشورمان بر این تکواندوکار پرآوازه را بشکند. 

همچنین در رقابت‌های وزن 80+ کیلوگرم، سجاد مردانی ابتدا با نتیجه 11 بر 3 از سد رامین عزیزوف از آذربایجان گذشت. مردانی در مرحله یک هشتم نهایی نیز مقابل جانات هیلی از آمریکا با نتیجه 13 بر 9 به برتری دست یافت.

کاپیتان تیم ملی کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی نیز با نتیجه 19 بر  15 از سد ودران گولس از کرواسی عبور کرد و مدال برنز خود را قطعی کرد. مردانی در دیدار نیمه نهایی به مصاف لارین، قهرمان جهان در سال 2019 و نفر نخست رنکینگ وزن چهارم از روسیه رفت و با نتیجه 9 بر 4 مغلوب شد تا به مدال برنز دست پیدا کند. 

براساس این گزارش، در وزن 68- کیلوگرم، سروش احمدی دیگر نماینده وزن دومی تکواندو کشورمان در گام نخست سرمت تساکوئف از روسیه قهرمان اروپا در سال 2018 را 11 بر 9 شکست داد، اما در ادامه برابر «دای هون لی»، هوگوپوش نامدار کره‌ای نایب قهرمان المپیک 2012 و دارنده مدال برنز المپیک 2016، طلای قهرمانی جهان در سال‌های 2011، 2013 و 2017، نقره جهانی در سال 2019  و ... در دیداری نزدیک نتیجه را 11 بر 7 واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

هدایت این تیم بر عهده فریبرز عسکری به‌عنوان سرمربی و وحید عبداللهی به‌عنوان مربی است.

گفتنی است؛ این رقابت‌ها G4 است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.4 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک و همچنین پنج، سه و هزار دلار جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید