در گفت و گو با جی پلاس؛

ذبیح الله پورشیب: کاراته ایران در المپیک 2020 کار راحتی ندارد/ باید در المپیک بمانیم

عضو تیم ملی کاراته ایران می گوید رشته کاراته از شانسهای مدال آوری کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ است.

لینک کوتاه کپی شد

ذبیح الله پورشیب در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره کسب سهمیه المپیک ۲۰۲ توکیو در رشته کاراته، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که کاراته در المپیک حضور دارد و این فرصت نصیب کاراته کاها شده تا در رویدادی بزرگ و جهانی به رقابت با هم بپردازند.

وی تاکید کرد: بدون شک المپیک قابل مقایسه با هیچ رویدادی نیست و اهمیت کسب مدال در این رقابت‌ها بسیار بالا است. به همین دلیل ورزشکاران با حداکثر آمادگی خود وارد میدان خواهند شد. 

عضو تیم ملی کاراته با بیان اینکه ارائه چهره‌ای خوب از کاراته در استمرار حضور این رشته در ادوار بعدی المپیک اهمیت بسیار بالایی دارد، یادآور شد:  المپیک ۲۰۲۰ فرصت خوبی برای ارائه چهره ای مناسب از کاراته است. کاراته، رشته ملی ژاپنی‌ها میزبان المپیک است و آن‌ها تمام تلاش خود را برای مدال آوری از این طریق و ماندگاری این رشته در بازی های المپیک خرج می کنند. ما هم به عنوان عضوی از خانواده جهانی کاراته، به سهم خودمان باید سعی کنیم و قطعا عملکرد ملی پوشان ایران در ماندگار شدن کاراته در المپیک، بی تاثیر نیست.

" صحبت های این ملی پوش درباره ماندگاری کاراته در المپیک به دلیل آن است که این رشته بخاطر به درخواست ژاپنی ها که سرآمد کاراته دنیا بوده و در المپیک 2020 میزبان هستند، استثنائا به بازی های این دوره اضافه می شود و در ادوار آینده نخواهد بود. "

پورشیب درباره کسب مدال طلای المپیک 2020 و شانس بالای ایرانی‌ها می گوید: کاراته از شانس های مدال آوری ایران است. خود ما هم به دنبال خوش رنگ‌ترین مدال هستیم. تمام تلاش‌مان را می کنیم و راه راحتی در پیش نداریم و باید بیشتر تلاش کنیم.

او که در جمع ورزشکارانی که برای تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام (س) به حسینیه جماران آمده بودند نیز حضور داشت، در این باره به جی پلاس گفت: به عنوان عضوی از جامعه کاراته برای تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام خمینی (س) به جماران رفتیم و خدمت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی هم رسیدیم. ما نسلی هستیم که امام راحل را ندیدیم ولی رهنمودهای ایشان را مدنظر قرار داریم و در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی تلاش می کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید