افزایش نسبی دما در بیشتر نقاط کشور تا پایان هفته

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز (۱۳ خرداد) تا پایان این هفته در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما (حداکثر ۴ درجه) خواهیم بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کبری رفیعی روز دوشنبه درباره وضعیت بارش‌ها در کشور افزود: امروز در شمال استان فارس، غرب کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و بخش‌هایی از شمال خراسان رضوی بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

وی گفت: همچنین امروز در جنوب غرب یزد و بخش‌هایی از استان کرمان ضمن اینکه بارش پراکنده گاهی رعد و برق رخ می‌دهد؛ احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک نیز وجود دارد.

رفیعی اظهار داشت: فردا (سه‌شنبه) بخش‌هایی از شمال غرب کشور مانند شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد اما روز چهارشنبه علاوه بر این دو استان؛ برای اردبیل، بخش‌هایی از گیلان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: پنجشنبه و جمعه علاوه بر شمال غرب در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌هایی مانند زنجان، قزوین، البرز و تهران هم بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد، همچنین در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شرق استان لرستان بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: همچنین در برخی از مناطق شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

*** آسمان تهران صاف، ارتفاعات نیمه‌ابری

رفیعی افزود: امروز آسمان تهران صاف و در ارتفاعات نیمه‌ابری خواهد بود، بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۰ درجه بالای صفر می‌شود، کمینه دمای امروز تهران ۲۱ درجه بود که فردا ۲۰ درجه خواهد شد.

وی اظهار داشت: استان‌های همدان، اردبیل و شهرکرد با ۷ درجه بالای صفر، زنجان ۹ درجه و قزوین ۱۱ درجه خنک‌ترین مراکز استانی و فرودگاه اردبیل و خلخال با دمای ۳ درجه بالای صفر و فیروزکوه ۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مناطق در سطح کشور بودند؛ همچنین اهواز با دمای ۴۶ درجه بالای صفر و و بندرعباس ۳۸ درجه به ترتیب گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 

دیدگاه تان را بنویسید