۵ عاملی که گرانی خودرو را رقم زد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وجود تقاضای کاذب، کاهش ارزش پول ملی، درج قیمت خودرو در سایت‌های فروش و تبدیل خودرو به کالای سرمایه‌ای، از جمله دلایل گران به نظر رسیدن قیمت خودرو هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا منصوری افزود: گرانی مواد اولیه و کاهش ارزش پول ملی در افزایش قیمت خودرو بسیار موثر است، همچنین مدیریت‌ها باید درست انجام شود؛ چراکه مدیریت عرضه و تقاضا بیش از هر چیز در ثبات قیمت خودرو موثر است و افزایش عرضه موجب تعادل قیمت‌ها می‌شود.

وی درخصوص کسری قطعات خودرو و تعهدات معوق خودروسازان عنوان کرد: مشکلاتی در  نقل و انتقال پول به وجود آمده و این مساله مشکلاتی را برای خرید برخی مواد اولیه وارداتی در تمام صنایع از جمله خودروسازی به وجود آورده و موجب افزایش قمیت خودرو و سایر کالاها شده است. همچنین عاملی شده که برخی قطعات به خطوط تولید نرسیده و خودروهای ناقصی کف کارخانه‌ها وجود داشته باشد.    

نماینده مردم ساوه و زرندیه خاطرنشان کرد: شائبه دپو کردن خودرو از جانب خودروسازان منطقی نیست. اگر فروش به قیمت ۵ درصد زیر قیمت بازار برقرار می‌ماند، خودروساز با شرایط بهتر قادر به فروش محصولات بود، اما باید خودروساز در جهت تامین کسری قطعات تلاش کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید