گزارش جی پلاس

هاشمیان معرف اللهیار است؟/ انتقال لیست تیم ملی از فیسبوک به سایت

تفاوت مهم در تیم ملی، اعلام لیست بازیکنان دعوت شده از طریق سایت فدراسیون فوتبال است. اتفاقی که پیشتر فیسبوک کی‌روش انجامش می‌داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ لیست جدید بازیکنان تیم ملی نسبت به جام جهانی 2018 و جام ملت‌های آسیا در سال 2019 تفاوتی آنچنانی ندارد. گویی ویلموتس از روی دست کارلوس کی‌روش تقلب کرده و فقط اشکان دژاگه و سامان قدوس را به علت آسیب‌دیدگی کنار گذاشته و اللهیار صیادمنش را نیز به اردو فرا خوانده است. باقی بازیکنان حاضر در لیست را نام‌هایی تشکیل می‌دهند که در جام جهانی 2018 حضور داشتند و یا همراه تیم ملی به جام ملت‌ها رفتند.

درباره‌ی این لیست نمی‌توان از ویلموتس خرده گرفت. او بازیکنان حاضر در لیگ را نمی‌شناسد و به همین دلیل نمی‌تواند تمام دارایی فوتبال ایران را به تیم ملی دعوت کند. این لیست قطعا لیستی نیست که آن را تمام و کمال مارک ویلموتس نوشته باشد. او فقط چند بازی از لیگ و دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی را تماشا کرده و به همین دلیل آنقدر شناخت نداشته تا بهترین بازیکنان داخلی را هم به اردو دعوت کند.

نکته‌ی جالب درباره‌ی لیست جدید، حضور اللهیار صیادمنش در اردو است. مهاجم 17 ساله‌ی استقلال که به تازگی پیراهن فنرباغچه را پوشیده تا بازی در سوپرلیگ ترکیه را تجربه کند. گویا اللهیار، توصیه‌ی وحید هاشمیان است تا در تیم ملی حضور داشته باشد. مهاجمی که از نظر پرش و سبک بازی کمی به مهاجم سابق و مربی فعلی تیم ملی هم شباهت دارد.

abf07c2f-8cc9-4125-9c5f-423df2212c1c

اما تفاوت مهم و اتفاق خوبی که در لیست جدید تیم ملی رخ داده، نحوه‌ی انتشار اسامی است. پیشتر و برای سال‌های متوالی نام بازیکنان دعوت شده به تیم ملی از طریق فیسبوک کارلوس کی‌روش اعلام می‌شد اما حالا سایت فدراسیون فوتبال نخستین جایی است که اسامی را اعلام کرده و اطلاعات جدید را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است؛ این برنامه در اکثر سال های حضور کارلوس کی روش هم رخ داد اما در چند سال پایانی و در شرایطی که تنش ها و حاشیه ها میان طرفین بیشتر شده بود دیگر رخ نداد.

دیدگاه تان را بنویسید