رشد ۴ درصدی گردشگران در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹

تازه‌ترین گزارش بارومتر سازمان جهانی گردشگری ملل‌متحد نشان می‌دهد که تعداد گردشگران ورودی بین ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۱۹ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴ درصد رشد داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، گزارش جدید بارومتر سازمان جهانی گردشگری ملل‌ متحد (UNWTO) نشان می‌دهد که گردشگری بین‌المللی در سه‌ ماه نخست سال ۲۰۱۹ به رشدش ادامه می‌دهد.

هرچند نرخ رشد در مقایسه به دو سال اخیر آهسته‌تر است اما ثبت رشد ۴ درصدی گردشگران ورودی در سطح جهانی در ماه‌های ژانویه تا مارس می‌تواند به‌عنوان علامت مثبتی درنظر گرفته شود.

نتایج این گزارش که به‌تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد که خاورمیانه با ۸ درصد و آسیا – اقیانوسیه با ۶ درصد رشد گردشگر ورودی، بالاترین افزایش را در سه‌ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ تجربه کرده‌اند.

اروپا و آفریقا هریک ۴ درصد رشد و قاره آمریکا با ۳ درصد رشد گردشگران بین‌المللی ورودی همراه بوده‌اند.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری ملل‌متحد در این‌خصوص می‌گوید: «گردشگری بین‌المللی در سطح جهانی با قدرت به عملکرد خودش ادامه می‌دهد و با اقتصاد مثبت، افزایش ظرفیت پرواز و تسهیلات در صدور ویزا تقویت می‌شود.»

گزارش بارومتر سازمان جهانی گردشگری ملل‌ متحد (UNWTO)

براساس این گزارش، اروپا که به‌ عنوان بزرگ‌ترین منطقه گردشگری جهان شناخته می‌شود در ماه‌های ژانویه تا مارس ۴ درصد رشد گردشگران ورودی ثبت کرده است که این‌ میان، مقصدهای مدیترانه و جنوب اروپا و همچنین اروپای مرکزی و شرقی با ۵ رشد بیشترین گردشگران ورودی را جذب کرده‌اند.

آفریقا با بهبود روبه‌رشد منطقه آفریقای شمالی توانسته است ۱۱ درصد رشد را در سه‌ ماه نخست سال جاری ثبت کند.

در قاره آمریکا، منطقه کاراییب با ۱۷ درصد رشد توانسته نتایج ضعیف سال ۲۰۱۸ را که درپی طوفان‌های ایرما و ماریا به‌دست آمده بود جبران کند.

 

نتایج منطقه آسیا و اقیانوسیه در ماه‌های ژانویه تا مارس به‌ طور متوسط ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد که بیشترین رشد (۹ درصد) در شمال‌ و شرق آسیا و به‌ خصوص در بازار چین ثبت شده است.

براساس داده‌های حاصل از بررسی وضعیت گردشگری در سطح جهانی در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۹، سازمان جهانی گردشگری ملل‌متحد پیش‌بینی می‌کند که گردشگری ورودی در سال ۲۰۱۹ سه‌درصد رشد داشته باشد.

همچنین گزارش انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی نشان می‌دهد که در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، ترافیک هوایی بین‌المللی هم همانند تعداد گردشگران ورودی ۴ درصد رشد داشته است.

از سوی دیگر، داده‌های ForwardKeys نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، میزان رزروهای شرکت‌های هواپیمایی برای پروازهای خروجی ۴ درصد رشد داشته است که این رقم هم با رشد گردشگران ورودی بین‌المللی هم‌راستا است.

 

دیدگاه تان را بنویسید