افزایش 20 هزار تومانی بلیت کنسرت؟

بلیت یکی از کنسرت‌ها با کف قیمت ۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد این در حالی که پیش‌تر کف قیمت بلیت کنسرت حدود ۴۵ هزار تومان بود، آیا این نشانه‌ای برای گران‌تر شدن بلیت کنسرت‌ها است؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تا به حال ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان حداقل قیمتی بود که باید برای حضور در یک کنسرت پرداخته می‌شد؛ سقف قیمت بلیت نیز معمولاً ۱۶۵ تا ۱۷۵ هزار تومان بود؛ اما حالا یک کنسرت پاپ در فروش رسمی خود بلیت‌هایش را از ۷۰ تا ۱۸۵ هزار تومان به فروش می‌رساند.

کنسرت‌ها تا به امروز برنامه‌ای ارزان برای عموم مردم محسوب نمی‌شدند با این حال قانون جدیدی مصوب شده که به گرانی بلیت کنسرت‌ها دامن می‌زند. این قانون که موجب اعتراضات اهالی موسیقی شده می‌گوید وزارت ارشاد ۱۰ درصد بهای بلیت کنسرت‌ها را در تهران و کلانشهرها اخذ و آن را به خزانه‌داری کل کشور واریز کند که به نظر می‌رسد بالا رفتن قیمت کف بلیت این کنسرت نیز بی‌ربط به این قانون نباشد.

هرچند که معاون امور هنری وزارت ارشاد از یک ساله بودن این قانون (موقتی بودن آن) خبر داده اما در نهایت تأثیر خود را بر گران‌تر شدن بلیت کنسرت می‌گذارد، گرانی‌ای که به احتمال بسیار زیاد بدون بازگشت است.

 

دیدگاه تان را بنویسید