واکنش جالب هوآوی به تحریم "اپل" در چین

بدون شک روابط تجاری میان شرکت هواوی و دولت چین پس از اعمال تحریم‌های بین‌المللی مختلف علیه این شرکت در بدترین حالت ممکن قرار دارد و در این بین بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که کاربران و دولت چین در مقابل این رفتار دولت آمریکا محصولات ساخت شرکت اپل به خصوص گوشی‌های آیفون را در چین تحریم کنند، اما موسس هواوی مخالف این موضوع است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اخیراً رنگ ژنگفی، موسس هواوی در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اعلام کرده است که اگر محصولات آمریکایی اپل از جمله آیفون در چین تحریم شوند، من اولین کسی خواهم بود که دست به اعتراض خواهم زد و با این موضوع کاملاً مخالف هستم. خبرنگار بلومبرگ در این مصاحبه از آقای ژنگفی پرسید که اخیراً خبرهایی در خصوص تحریم محصولات اپل از جمله آیفون توسط مقامات کشور چین در پکن به گوش می‌رسد و برخی از کاربران گوشی‌های آیفون خود را کنار گذاشته اند؛ آیا به نظر شما این اقدامی است که دولت چین باید برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه هواوی انجام دهد؟

آقای ژنگفنی در پاسخ به این سوال خبرنگار بلومبرگ بیان کرد: این اتفاق هرگز نخواهد افتاد؛ اگر روزی این موضوع عملی شود من اولین کسی خواهم بود که به آن اعتراض می‌کنم. اپل از یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا است؛ اگر اپل نبود ما به اینترنت موبایل دست پیدا نمی‌کردیم، اگر اپل وجود نداشت تکنولوژی برای ارتباط جهان اطراف با یکدیگر و دیدن زیبایی‌های موجود برای ما ممکن نبود. اپل برای من نقش یک معلم را دارد و یک موقعیت طلایی را پیش روی ما قرار داده است، چرا من باید معلم خودم را تحریم کنم؟ این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.

در سال گذشته شرکت هواوی با رقابت جدی در بازار موبایل موفق شده است تا به دومین شرکت بزرگ تولید کننده گوشی‌های هوشمند تبدیل شود و شانه به شانه اپل رقابت کند؛ حتی در سال‌های اخیر این شرکت بخش عمده‌ای از بازار کشورهای اروپایی و آسیایی را از آن خود کرده است و در کشور خود برای بارها شرکت اپل را در زمینه فروش شکست داده است. موسس هواوی در جواب به رسانه بلومبرگ در خصوص دستیابی هواوی به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان پاسخ داد که هدف ما تنها رشد کردن و رسیدن به بالاترین سود ممکن نیست، بلکه ما باید به اندازه کافی خوب باشیم تا در رقابت‌ها این بازار بزرگ بتوانیم برای سال‌های طولانی به بقای خود ادامه دهیم. به گفته ژنگفی، تحریم‌های امریکا تأثیرات منفی بر روی عملکرد هواوی خواهد داشت و بدون شک سرعت رشد آن‌ها کم خواهد شد، اما باعث متوقف شدن هواوی نمی‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید