خواننده پاپی که یک ماهه معروف شد!

خوانندگی پاپ این روزها وارد عصر جدیدی شده است به این شکل که ابزار جدید این عصر، به کمک فرد می‌آید و می‌تواند او را در کمتر از یک ماه و با داشتن تنها دو قطعه، به خواننده‌ای تبدیل کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بیشتر شبکه‌های اجتماعی و حتی موتورهای جست‌و‌جو، مانند گوگل این امکان را برای خواننده ها به وجود می آوردند؛ اتفاقی که برای یک خواننده تازه از راه رسیده به نام مهراد جم افتاده است. در ادامه، از این فرد و ابزاری که توانسته در این راه به کمک او بیاید، بیشتر خواهیم گفت.

تلاش برای یک کپی دست چندم!

اولین فعالیت جدی مهراد جم را شاید بتوان ترانه‌سرایی و آهنگ سازی قطعه «جان جان» میثم ابراهیمی در بهمن سال گذشته دانست. قطعه «شمال»که اولین قطعه او نیز به حساب می‌آید، 9 اردیبهشت امسال و قطعه بعدی به نام «غمت نباشه»، 21 روز بعد، یعنی 30 اردیبهشت منتشر شد.او تلاش کرده است در این دوبار، سبکش را به رپ‌خوان‌های زیرزمینی نزدیک کند اما ترانه ضعیف و صدایی که به سبب تنظیم یکسان در هر دو اثر به هم شبیه است، باعث شده که این آثار، بیشتر شبیه یک کپی دست چندم از آثار رپ دیگر باشد تا یک اتفاق تازه در موسیقی. عواملی که شاید این روزها، او را روی دور ترند شدن بیندازد اما در آینده ،جزو دلایلی می‌شود تا او را به جمع خوانندگانی اضافه کند که بعد از مدت کوتاهی فعالیت، تاریخ انقضایشان فرا می رسد و دیگر نه از قطعه‌های ترندشان خبری هست و نه از فعالیت‌شان در موسیقی.

جمع همه برای «جم»

جم، هنگام انتشار قطعه دوم خود از یک حمایت چند جانبه برخوردار بود. اصلی‌ترینِ این حمایت‌ها را می‌توان تلاش همه‌جانبه مسعود جهانی، تنظیم‌کننده‌ای که آثار خواننده‌های دیگری مانند هوروش بند را با تنظیم خود هیت کرده است، دانست. او حتی مدتی تصویر این خواننده را جایگزین تصویر خود در صفحه اینستاگرام کرد.نکته دیگر، وجود ویدئوهایی از مهدی دارابی، آرش و مسیح، میثم ابراهیمی، شهاب مظفری و حتی امین حیایی در استودیو یا خودرویی است که همزمان با زمزمه این قطعه، در حال لذت بردن از آن هستند و پست‌های صفحه این خواننده را تشکیل می‌دهد و همین، یک علامت سوال بزرگ است که چطور امکان دارد او در عرض یک ماه فعالیت هنری، چنین مورد توجه قرار گیرد؟ هرچند که نباید در طرح این سوال، نقش موسیقی تجاری و تهیه‌کننده را نادیده گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید