پاسخ یک مشاور به یک خانم درباره بی توجهی های همسرش

یک روزنامه سوال یک خانم درباره بی توجهی های همسرش را همراه با پاسخ مشاور منتشر کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این روزنامه نوشته است:

خانمی 24 ساله‌ام و کمتر از شش ماه است با پسری 27 ساله ازدواج کرده‌ام. همسرم به تازگی چند بار و در موقعیت‌های مختلف به من گفته: «نه وقتی بهت خیلی توجه می‌کنم جدی بگیر و نه وقتی بهت کمتر توجه می‌کنم، جدی بگیر!» در مقابل این صحبتش چه واکنشی داشته باشم؟

در اوایل دوران عقد همه ‌سعی می‌کنند یک چهره خوب و ایده‌آلی را از خودشان نشان بدهند و به همین دلیل است که بیشتر افراد از این دوران به عنوان دوران طلایی زندگی یاد می‌کنند اما این دوران برای شناختن افراد، ملاک نیست. یکی از ملاک‌های تشخیص و شناخت همسر این است که ببینیم آیا او در موقعیت‌های مختلف از یک ثبات شخصیتی و رفتاری برخوردار است یا خیر؟ این گفته شوهرتان که «نه وقتی بهت خیلی توجه می‌کنم جدی بگیر و نه وقتی بهت کمتر توجه می‌کنم، جدی بگیر!»، از چند منظر قابل بررسی است.

دلایل احتمالی گفتن چنین جمله‌ای توسط شوهرتان اول این‌که کلمه «جدی نگیر» پاسخی برای بی توجهی همسر شماست یعنی این‌که هر زمان شما به همسرتان اعتراض کنید که چرا به من توجه نمی‌کنی، او می‌تواند به شما بگوید: «بهت گفته بودم که جدی نگیر، یا من اخلاقم همینه.» دوم این‌که گاهی وقت‌ها افراد فکر می‌کنند اگر به فردی توجه زیادی داشته باشند، مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند یعنی زمانی که شوهرتان به شما توجه زیادی نشان می‌دهد، شما طمع کرده و به اصطلاح پررو می‌شوید.

اما حالا شما باید چه‌کار کنید؟ ابتدا درباره احساس و عواطف همسرتان از او سوال کنید. او را در موقعیت‌های مختلف قرار دهید و ببینید چه عکس‌العملی نشان می‌دهد. به او بگویید که تعریفی از زندگی مشترک را بیان کند و نقش شما و خودش را در این زندگی بنویسد. او را متوجه این موضوع کنید که وجود زن از اقتدار مرد سرچشمه می‌گیرد و این حرف او احساس امنیت را از رابطه شما گرفته است و شما احساس خطر می‌کنید چون نمی‌توانید در مواقع حساس زندگی به او تکیه کنید. اختلالات شخصیت و بی‌ثباتی رفتاری مسئله‌ای است که یک مقدار زمان می‌برد تا در طرف مقابل از بین برود و نیاز به مشورت حضوری با یک روان شناس دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید