تولید برق از آب بدون آلوده کردن محیط زیست

تولید برق از آب بدون آلوده کردن محیط زیست چالش مهمی است که محققان هندی با استفاده از باتری‌های هیدروالکتریکی بر آن غلبه کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تولید برق از منابع انرژی تجدید پذیر با توجه به تشدید آلودگی محیط زیست و تداوم گرمایش کره زمین اهمیت فراوانی دارد. پیش از این برای تهیه برق با استفاده از آب، از باتری‌های لیتیومی و اسید سرب استفاده می‌شد که علاوه بر سمی بودن، قابلیت انفجار را نیز دارا بودند. گرانی باتری‌های یادشده و وارد آوردن آسیب به محیط زیست از جمله دیگر خطرات استفاده از این باتری‌ها محسوب می‌شد.

دانشمندان آزمایشگاه ملی فیزیک شهر دهلی نو در هند، روش تازه ای را برای تولید برق از طریق آب در دمای عادی بدون استفاده از هیچ گونه ماده شیمیایی ابداع کرده اند. بدین منظور از باتری خاصی موسوم به باتری هیدروالکتریک استفاده می‌شود که انرژی حاصل از قطرات چکیده شده آب بر روی سطح خود را به برق مبدل می‌کند.

این باتری قادر به تولید یک چهارم آمپر جریان برق در مداری با قدرت یک وات است که برای روشن کردن یک پنکه پلاستیکی کوچک کفایت می‌کند.

در سطح باتری یادشده از فریت منیزیم غیر فشرده برای تقسیم خودکار مولکول‌های آب به هیدرونیم (H۳O) و هیدروکسید (OH)در زمان چکیده شدن قطرات استفاده شده است. همچنین الکترودهایی از جنس نقره و روی برای تکمیل فرایند تولید برق به کار می‌روند. هنوز مشخص نیست تجاری سازی این محصول به چه مدت زمان نیاز دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید