گزارش جی پلاس/ کار سخت صیادمنش در فنرباغچه

رئالی سابق و رفیق نکونام، رقیب اللهیار در ترکیه

با حضور مهاجمانی مطرح از الجزایر و اسپانیا، اللهیار صیادمنش کار سختی برای حضور در ترکیب فنرباغچه پیش رو خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، انتقال اللهیار صیادمنش به فنرباغچه قطعی شده و این مهاجم در پایان فصل به ترکیه می‌رود تا بازی در یکی از تیم‌های قدرتمند این کشور را تجربه کند. درباره‌ی فنرباغچه نکته‌های جالبی وجود دارد. تیمی که این فصل و در پایان هفته‌ی سی و دوم در رده‌ی دهم جدول قرار گرفته و حال و روز خوشی در سوپرلیگ ترکیه ندارد. هر چند شرایط فنرباغچه نسبت به ابتدای فصل بهتر شده و این تیم بعد از حضور ارسون یانال روزهای موفق‌تری را تجربه کرده.

ارسون یانال دسامبر 2018 هدایت فنرباغچه را بر عهده گرفت و توانست این تیم را تا میانه‌های جدول بالا بکشد. یانال که سابقه‌ی مربیگری در تیم ملی ترکیه را هم در کارنامه دارد، تابستان و پاییز 97 گزینه‌ی سرمربیگری تراکتورسازی هم بود اما ترجیح داد در ترکیه بماند و پیشنهادهای داخلی‌اش را بررسی کند.

در ترکیب فنرباغچه بازیکنان مشهوری نیز حضور دارند. از کارلوس کامنی کامرونی گرفته تا ولکان دمیرل، ویکتور موزه‌س، روبرتو سولدادو و اسلام اسلیمانی الجزایری. کامنی سال‌ها درون دروازه‌ی اسپانیول حضور داشت و بازی‌های درخشانی در لالیگا به نمایش گذاشت. او حدود یک دهه دروازه‌بان ثابت تیم ملی کامرون بود و در جام جهانی نیز حضور داشت. کامنی البته این روزها ذخیره‌ی ولکان دمیرل 37 ساله است. دروازه‌بانی با سابقه‌ی سال‌ها بازی برای تیم ملی ترکیه.

ویکتور موزه‌س را به یاد دارید؟ هافبک تنومند تیم ملی نیجریه که در جام جهانی 2014 نیز مقابل ایران بازی کرد. موزه‌س سال‌ها عضو چلسی بود و در زمان مربیگری ژوزه مورینیو بازی‌های خوبی در ترکیب این تیم انجام داد. او عضو تیم ملی نیجریه است و یکی از بازیکنان کلیدی فنرباغچه. هافبکی جنگنده که برای فصل بعد یک بازیکن ایرانی نیز کنارش حضور خواهد  داشت.

victor-moses-excited-about-fernenache

اسلام اسلیمانی یکی از بهترین بازیکنان فنرباغچه محسوب می‌شود. مهاجمی که در اسپورتینگ لیسبون درخشید و پیراهن فنرباغچه را پوشید. او که در تیم ملی الجزایر هم عضویت دارد، مهاجم اول فنرباغچه است. مهاجمی که سابقه‌ی بازی در لسترسیتی را در کارنامه دارد و نیم‌فصل اول هم در نیوکاسل انگلیس عضویت داشت.

روبرتو سولدادو دیگر بازیکن مشهور فنرباغچه است. مهاجمی اسپانیایی و 33 ساله که برای باشگاه‌های بزرگی نظیر رئال‌مادرید، والنسیا، ختافه، تاتنهام و ویارئال بازی کرده و تجربیات ارزنده‌ای به‌دست آورده. سولدادو در رئال‌مادرید چهره شد و به سطح اول فوتبال اسپانیا رسید. او بعدها پیراهن اوساسونا، ختافه، والنسیا و تاتنهام را پوشید و البته در ترکیب ویارئال هم بازی کرد. سولدادو یک فصل و نیم است که پیراهن فنرباغچه را پوشیده و 15 گل برای این تیم در لیگ ترکیه به ثمر رسانده است.

2298751_810x458

به گزارش جی پلاس؛ رقبای اصلی اللهیار صیادمنش در فنرباغچه، روبرتو سولدادو اسپانیایی و اسلیمانی الجزایری هستند. نکته‌ی جالب در مورد سولدادو، حضور همزمان او و جواد نکونام در اوساسونا است. فصل 2007-2006 هر دو بازیکن عضو اوساسونا بودند و جزء بهترین بازیکنان این تیم محسوب می‌شدند. حالا صیادمنش در 17 سالگی باید با مهاجمی رقابت کند که زمانی عضو رئال‌مادرید و تیم ملی اسپانیا بوده و 7 گل ملی در 12 بازی وارد دروازه‌ی حریفان کرده است.   

gettyimages-72824774-1024x1024


 

دیدگاه تان را بنویسید