ساخت گران ترین خانه تهران متری 4 میلیون تومان ارزش دارد

عضو کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه املاک گفت: برای اینکه قیمت بازار به تعادل برسد دولت باید با تعرفه ترجیحی یعنی با حداقل قیمت‌ها، زمین هایی که در اختیار دارد را به دست مردم یا انبوه سازان بسپارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ «علی‌اصغر توکلی»، عضو کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه املاک، در خصوص تحولات حوزه مسکن گفت: بازار مسکن همانند سایر بازارها متاثر از عرضه و تقاضا است. متاسفانه عرضه در کشور ما به صورت استاندارد نیست. در همه جای دنیا و سال های دور در کشور خودمان، عرضه مسکن با یک سیاست هایی روبرو بود و دولت زمین با تعرفه ترجیحی در اختیار مردم  قرار می داد.

 

وی با بیان اینکه در کشور ما حدودا 90 درصد از قیمت مسکن ناشی از قیمت زمین است، افزود: الان لاکچری‌ترین و گرانترین بنایی که ساخته می‌شود متری نهایتا 4 میلیون تومان خرج دارد برای اینکه قیمت بازار به تعادل برسد، دولت باید با تعرفه ترجیحی یعنی با حداقل قیمت‌ها، زمین هایی که در اختیار دارد را به دست مردم یا انبوه سازان بسپارد.

توکلی ادامه داد: طرح مسکن مهر با اینکه طرح ناقصی بود و هیچ یک از امکانات لازم و ضروری را نداشت اما فشار  روانی جامعه را از بین برد و بخشی از نیازها را به آن سمت برد و نیاز را کنترل کرد.

وی عنوان کرد: ما نمی توانیم به واحدهای خالی که در کشور تعدادشان بین 5000هزار واحد تا 2میلیون واحد تخمین زده شده است دسترسی داشته باشیم زیرا هم در اسلام و همه ادیان به مالکیت احترام قائل هستند و نمی توان در این بخش مداخله کرد.

عضو کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه املاک تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما عرضه زمین وجود ندارد مگر در شرایط خاص و به افراد خاص. انبوه سازان دست شان از تولید گرفته شده زیرا نه می توانند وام دریافت کنند و نه زمینی با شرایط خوب در اختیارشان قرار می دهند. هر کسی با هر تخصصی از پزشک گرفته تا یک مغازه دار می تواند به این بازار وارد شود و باعث بالا رفتن هیجانات می شود.

توکلی گفت: عدم تولید در این چند سال بازار مسکن را دچار مشکل کرده و همه هزینه های دولتی اعم از جواز، بیمه های ساخت، بیمه های تامین اجتماعی برای نیروی کار هرساله در حال افزایش است و نوسانات روزانه قیمت مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده تاثیر دارد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید