گزارش جی پلاس؛

تمام اتفاقات تلخ و شیرین هفته پایانی لیگ برتر؟ + بررسی احتمالات/ از قهرمانی و کسب سهمیه آسیا تا سقوط به لیگ یک

هفته سی‌ام لیگ برتر برای خلاف دو فصل گذشته، با هیجان بسیار بالایی برای بیش از هفت تیم دنبال می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ هفته سی‌ام لیگ برتر روز پنج شنبه (امروز - 26 اردیبهشت) ساعت 21:30 با برگزاری هشت دیدار به صورت همزمان پیگیری می‌شود تا پرونده فصل هجدهم لیگ برتر بسته شود.

در هفته پایانی این رقابت‌ها، دو تیم برای قهرمانی، چهار تیم برای  سهمیه آسیا و دو تیم هم برای ماندن در لیگ برتر تلاش می‌کنند.

پرسپولیس

بهترین: این تیم در بهترین حالت با کسب برد و یا مساوی مقابل پارس جنوبی قهرمان می‌شود و سپاهان با برتری در بازی خود نهایتا رده دوم را به دست می‌آورد.

بدترین: باخت پرسپولیس مقابل پارس جنوبی و پیروزی سپاهان مقابل استقلال خوزستان، حکم به قهرمانی زرد‌پوشان اصفهانی می‌دهد و پرسپولیس همانند سه سال قبل به دلیل تفاضل گل کمتر دوم می‌شود.

سپاهان

بهترین: سپاهان در بهترین شرایط با کسب پیروزی مقابل پارس جنوبی در کنار شکست پرسپولیس در جم، قهرمانی لیگ‌برتر را جشن می گیرد اما اگر پرسپولیس قهرمان شود، سپاهان رتبه دوم لیگ را به دست می آورد.

بدترین: شاگردان قلعه نویی با مساوی یا شکست مقابل استقلال خوزستان، این فرصت را به استقلال و پدیده می‌دهند که رده دوم و سوم را کسب کنند و زردپوشان در رده چهارم قرار گیرند که اتفاق بسیار تلخی است.

استقلال

بهترین: آبی‌های پایتخت شانسی برای قهرمانی ندارند اما می‌توانند با کسب پیروزی مقابل سپیدرود در حال سقوط، سهمیه آسیا را کسب کنند. اگر سپاهان در بازی همزمان شکست بخورد، شاگردان مجیدی به جای رده سوم به رده دوم جدول صعود خواهند کرد.

بدترین: با باخت یا مساوی استقلال، پدیده فرصت صعود به رده سوم و کسب سهمیه آسیا را دارد که در این صورت شاگردان مجیدی برای کسب سهمیه آسیا باید دست به دامن یکی از دو تیم پرسپولیس یا سپاهان شوند تا با قهرمانی در جام حذفی، استقلال هم به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

پدیده

بهترین: شاگردان یحیی گل‌محمدی با پیروزی مقابل ماشین‌سازی و شکست سپاهان و مساوی یا باخت استقلال، می‌توانند به رده دوم جدول رده‌بندی صعود کنند و سهمیه مستقیم آسیا ار کسب کنند.

بدترین: بدترین اتفاق برای پدیده، توقف مقابل ماشین‌سازی و پیروزی تراکتورسازی است این تیم به رده پنجم سقوط کند و سهمیه آسیا را هم به دست نیاورد.

تراکتورسازی

بهترین: پیروزی تراکتورسازی مقابل فولاد و توقف پدیده مقابل دیگر تیم تبریزی، می‌تواند شاگردان لیکنز را به رده چهارم و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نزدیک کند.

بدترین: بدترین اتفاق برای تبریزی‌ها، پیروزی پدیده مقابل ماشین‌سازی است تا این تیم با کسب برد هم نتواند به رده پنجم دست یابد.

نفت مسجد سلیمان

بهترین: نفت مسجد سلیمان برای بقا در لیگ برتر به پیروزی نیاز دارد تا احتمال ضعیف پیروزی سپیدرود مقابل استقلال ار خنثی کند و به عنوان چهاردهمین تیم در لیگ برتر بماند. البته بازی دشوار سپیدرود مقابل استقلال و شانس کم برای کسب مساوی یا برد، این شانس را به نفت می‌دهد که با شکست مقابل ذوب آهن هم در لیگ برتر بماند.

بدترین: در صورتی که نفت مقابل ذوب آهن به پیروزی نرسد و در تهران سپیدرود استقلال را شکست دهد، باید نفت را دومین تیم سقوط کننده به لیگ دسته یک بدانیم.

سپیدرود

بهترین: گیلانی‌ها برای ماندن در لیگ برتر باید استقلال را شکست دهد و در انتظار مساوی یا باخت نفت مسجد سلیمان بمانند تا با یک رده صعود، در لیگ برتر بمانند.

بدترین: مساوی یا شکست برابر استقلال در تهران، حکم به سقوط تنها نماینده گیلان به لیگ دسته یک می‌دهد.

جدول لیگ برتر فوتبال ایران و لیگ‌های اروپایی + نتایج و برنامه

دیدگاه تان را بنویسید