تشریح جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با رئیس کمیسیون و جمعی از نمایندگان مجلس

رئیس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال امروز با رییس کمیسیون اقتصادی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ محمدرضا پور ابراهیمی داورانی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح دیدار با رئیس و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: هدف از برگزاری این جلسه این بود که پیشنهادات فدراسیون فوتبال درباره نحوه توانمندسازی اقتصادی این فدراسیون به عنوان یکی از فدراسیون‌های مهم کشور مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشته ورزشی فوتبال نیازمند حمایت‌های همه جانبه است، افزود:این فدراسیون برای اینکه بتواند نقش خود را در فضای عمومی جامعه ایفا کرده و به اثرگذاری خود ادامه دهد نیازمند حمایت‌های همه جانبه است.

وی با اشاره به اینکه فوتبال طرفداران و علاقمندان زیادی در ایران دارد، ادامه داد: مقرر شده بر اساس ضوابط و مقررات مشورت‌هایی به فدراسیون فوتبال در حوزه اقتصادی داده شود که بر این اساس ساختاری تحت عنوان سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال تشکیل می‌شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال می‌تواند منابع بسیار خوبی از داخل و خارج از کشور جذب کند، تأکید کرد: مجموعه‌ای از فعالیت‌های اختصاصی و غیراختصاصی می‌تواند در این سازمان عملیاتی شود که در این راستا کمیسیون اقتصادی به فدراسیون فوتبال کمک می‌کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تمرکز کمیسیون اقتصادی بر توانمندسازی اقتصادی فدراسیون فوتبال است، افزود: امیدوارم در این حوزه موفقیت‌هایی حاصل شود که خروجی آن ارتقاء توانمندی‌های اقتصادی این فدراسیون باشد که حتی دیگر به منابع حق پخش نیازی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون کپی رایت یکی از بحث‌های مورد بررسی در نشست امروز با هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بود، ادامه داد: مقرر شد پیشنهادات مربوط به اصلاح این قانون ارائه شود تا از طریق کمیسیون فرهنگی پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: همچنین در این نشست مقرر شد در خصوص اجرای احکام برنامه ششم توسعه و حق پخش نشست مشترکی با کمیسیون فرهنگی و سازمان صدا و سیما برگزار شود تا راهکارهای عملیاتی شدن این حکم قانونی اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کشورها به سمت ایجاد سازمان اقتصادی برای فدراسیون‌های فوتبال خود رفته‌اند و پاسخ خوبی از این اقدام دریافت کرده‌اند.

تاج: می‌خواهیم فوتبال روی پای خودش بایستد

مهدی تاج در خصوص برگزاری این نشست گفت: در حال حاضر وضعیت باشگاه‌های ورزشی از لحاظ مالی مناسب نیست که اگر به وضعیت آنها رسیدگی کافی و وافی نشود، حوزه‌های موفقی همانند فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی مورد تهدید قرار می‌گیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: باشگاه‌های ورزشی ما در سال جاری از لحاظ مالی تهدید شدند و به جز تیم ذوب آهن مابقی تیم‌ها نتوانستند به مرحله بعدی جام باشگاه‌های آسیا صعود کنند.

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال موضوع تشکیل سازمان اقتصادی را در مجمع خود مصوب کرده است، ادامه داد: تشکیل این سازمان در نشست امروز کمیسیون اقتصادی مورد تأکید قرار گرفت و این سازمان طی روزهای آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: با این اقدامات می‌خواهیم فوتبال روی پای خود بایستد و از منابع موجود خود استفاده کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید