فتحی: اگر قرارداد شفر حرفه‌ای بسته می‌شد، به مشکل برنمی‌خوردیم

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: وجود شفر به مصلحت استقلال نبود و ما در کمال متانت و اخلاق تصمیم برکناری وی را گرفتیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیرحسین فتحی در گفت و گوی تلفنی با برنامه شب های فوتبالی درباره برکناری شفر از استقلال گفت: فوتبال ورزش بی رحمی است. شفر همیشه می گفت فوتبال ورزش دیوانه کننده است. با یک نتیجه به اوج می رسید و با یک نتیجه نه. به این نتیجه با هیات مدیره و مشاوران رسیدیم که بنا به دلایلی که داریم، وجود شفر به مصلحت استقلال نیست. به دلایل زیادی خود شما نیز اشاره کردید و دلایل دیگری نیز وجود دارد و این اتفاق رخ داد. ما در کمال متانت و اخلاق این تصمیم را گرفتیم. ما صبح روز یکشنبه از سایت رسمی باشگاه که اقدام رسمی است اعلام کردیم و ایشان را معلق اعلام کردیم. به ایشان اعلام کردیم که نباید به تمرین بیایند. تلفنی به ایشان اطلاع دادیم و ایشان گفتند که به ما نامه ابلاغ نشده و من به تمرین می روم. من به راننده شفر گفتم که به باشگاه می روم و نامه آمده است. نامه آماده شد و برای شفر و فرزند ایشان ارسال شد و هر دو نامه را رویت کردند. نامه تحویل هر دو نفر شد و راننده آقای شفر اعلام کردند که ایشان می‌خواهند به تمرین بروند و من گفتم کار ایشان حرفه ای نیست.

وی افزود: من گفتم در مجموعه را باز بگذارند تا ایشان وارد مجموعه شود. من یک عملکرد غیر حرفه ای از ایشان دیدم. البته از زحمات ایشان که هواداران را شاد کردند، تشکر می کنم. رفتار آقای شفر و فرزند ایشان غیر حرفه ای بود. من دیروز به ساشا شفر گفتم که رفتار شما حرفه ای بود. آقای شفر به من گفتند 50 سال مربی بودند و ایشان بارها تودیع و معارفه شدند.

وی در ادامه صحبت های خود اضافه کرد: رفتار ما غیر حرفه ای و غیر اخلاقی نبود و با متانت با او برخورد کردیم. رفتار آقای شفر بعد از اعلام قطع همکاری نادرست بود. برکناری ایشان با تدبیر صورت گرفته است و ما با تدبیر و مذاکره با طرفین پیش می‌رویم. من اگر در فوتبال هیچ چیز را بلد نباشم، سال ها در مسائل حقوقی فعالیت داشتم. ما در مسئله گومز همین کار را کردیم و گرو و نویمایر نیز بی شکایت از تیم رفتند که بی سابقه است. ما یک دلار یا یک سنت به نویمایر و گرو اضافه پرداخت نکردیم و آنها حقوق خود را تا روز آخر گرفتند. پرونده 650 هزار دلاری گومز در زمان ما بسته شد و قطعا اجازه نخواهیم داد هزینه اضافه تحمیل شود.

فتحی در بخش بعدی صحبت های خود عنوان کرد: بنده باز هم عرض می کنم که از زحمات شفر در دوران حضور در استقلال تشکر می کنم. شاید نحوه انعقاد قرارداد شفر به شکلی بود که ما نتوانستیم همکاری کنیم. اگر قرارداد ایشان به شکل حرفه‌ای بسته می شد، ما به مشکل برخورد نمی‌کردیم. نباید از گذشته صحبت کرد و باید کاری انجام دهیم تا مدیرعامل بعدی باشگاه من را به چالش نکشد.

او در پاسخ به این سوال که چه زمانی با شفر جلسه خواهید داشت، بیان کرد: روز گذشته با ساشا شفر در هتل تیم صحبت کردم. ایشان به اردوی تیم آمده بود و من با ایشان صحبت کردم و گفتم که در اولین فرصت با ایشان ملاقات خواهم کرد. امروز با کادرفنی و دیگر اعضای کادر آقای شفر صحبت کردیم تا پرونده آنها مسالمت آمیز بسته شود تا ده ها پرونده مانند بویان و جپاروف برای افراد بعدی باقی نماند.

فتحی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: دوستانی که در فضای مجازی کم لطف هستند و می‌گویند فتحی تناقض می‌گویند این را بدانند که من گفتم شفر با رزومه ترین مربی تاریخ استقلال است و ایشان سرمربی 3 تیم بودند و من هیچگاه نگفتم او پر افتخارترین است و این تناقض نیست. یک وزیر در مجلس شورای اسلامی 250 رای می گیرد و رکورد می زند و چند مدت بعد همین نمایندگان او را استیضاح می کنند و این تناقض نیست و آقای شفر نیز همین وضعیت را دارند.

فتحی در ادامه درباره وضعیت مجیدی عنوان کرد: مجیدی بزرگ و سرمایه استقلال است. از ابتدا ابلاغ ایشان سرمربی موقت بوده است. او در ابتدا گفت من به شرطی  می‌پذیرم که سرمربی موقت باشم. من به همه هواداران قول می‌دهم که یک مربی خوب و صاحب سبک را به استقلال می آورم و آقای مجیدی کنار ایشان خواهد بود و فوتبال ما از حضور مجیدی استفاده می کنیم. استقلال شخصی نیست و دیدید که متاسفانه جوان رعنایی مانند مهرداد عزیز برای این تیم جان خود را از دست داد.  باشگاه  متعلق به چند میلیون هوادار است و من امین هواداران، صاحبان ورزش و نظام جمهوری اسلامی هستم و باید با تدبیر کار کنم و با نظر بزرگان و صاحبان اصلی باشگاه بهترین تصمیم را برای استقلال عزیز می‌گیرم.

دیدگاه تان را بنویسید