صالحی امیری عنوان کرد؛

جزییاتی از تفاهم نامه همکاری کمیته ملی المپیک ایران و کرواسی

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان دستاوردهای سفر زلاتکو ماتسا و هیئت همراهش را به ایران تشریح کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سید رضا صالحی امیری  درباره سفر رئیس کمیته المپیک کرواسی و هیئت همراه به ایران و نتایج این سفر گفت: زلاتکو ماتسا رئیس کمیته المپیک کرواسی در پاسخ به سفر من به این کشور به همراه هیئت عالی از کمیته ملی المپیک کرواسی به همراه دبیر کل، نایب رئیس و مدیر بین‌الملل و رئیس فدراسیون هندبال این کشور راهی ایران شد. نکته جالب این بود که ما در 3 مسئله تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم. موضوع اول مربوط به تبادل مربی بود در چند رشته ورزشی آنها از ایران جلوتر هستند که قرار شد ما در این زمینه از آنها استفاده کنیم. از جمله فوتبال، شنا، واترپلو و بسکتبال. در چند رشته ورزشی نیز ما از آنها جلوتر هستیم مانند کشتی و کاراته که قرار شد در این زمینه بین دو کشور ارتباط و تبادل مربی وجود داشته باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در ادامه افزود: دومین محور تفاهم‌ها مربوط به برگزاری اردوی مشترک در رشته‌هایی مانند فوتبال، بسکتبال، واترپلو و سایر رشته‌ها بود. خوشبختانه هر دو طرف ظرفیت سخت‌افزاری مناسبی در این زمینه دارند به خصوص کرواسی چرا که این کشور با توجه به قرار داشتن در قاره اروپا شرایط آب و هوایی مناسبی دارد به علاوه نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان‌تر است.

وی خاطر نشان کرد: سومین موضوع تفاهم‌نامه مربوط به توافقات آموزشی و پژوهشی بود که در دانشگاه تهران و با حضور مسئولان این دانشگاه امضا شد و قرار شد این دو بخش در زمینه آموزش و پژوهش با هم در تعامل باشند.

صالحی امیری در ادامه به امضای تفاهم‌نامه‌ها و توافقات هیئت اعزامی از کرواسی با فدراسیون‌های ورزشی ایران اشاره کرد و گفت: مرحله دوم تفاهم‌نامه‌ها با فدراسیون‌های ورزشی انجام شد. رئیس کمیته ملی المپیک کرواسی و هیئت همراه از حدود 10 فدراسیون ما بازدید کردند و تفاهم‌نامه داشتند که این کار بسیار سنگین در ظرف دو روز انجام شد. این هیئت جمعه وارد تهران شد و پس از بازدید از تهران از روز یکشنبه وارد جلسات و مذاکرات شدند. این هیئت توافق‌های خوبی با فدراسیون‌های جودو، کاراته، هندبال، شنا،واترپلو، فوتبال، بسکتبال و ... داشت.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور که با دشمنان خبیث روبرو هستیم این همکاری‌ها در گسترش ورزش و تحکیم روابط دیپلماتیک بسیار موثر است. آقایان در دیدار با من و مدیران ورزش کشور و همچنین هنگام خروج از ایران اظهار کردند که از ظرفیت ورزش ایران بسیار متعجب و شگفت‌زده هستند و همچنین زیبایی‌های طبیعی و مهمان‌نوازی ایران برای آنها بسیار خرسندکننده بود و ایران را خانه دوم خود دانستند.

وی در پایان گفت: رئیس کمیته ملی المپیک کرواسی و هیئت همراه با وزیر ورزش و جوانان کشورمان نیز دیدار داشتند و موضوع همکاری دو جانبه بین ایران و کرواسی را مطرح کردند. من و دکتر سلطانی‌فر عنوان کردیم که در ایران کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون‌ها یک مجموعه هستند و همه به عنوان یک خانواده کنار هم هستیم و این توافقات مربوط به کل خانواده ورزش است.

 

دیدگاه تان را بنویسید