اسامی داروهای غیر مجاز برای حجاج در عربستان

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به قوانین سخت گیرانه عربستان برای زوار حج، گفت: آشنایی با قوانین کشورعربستان و توجه به توصیه‌های پلیس و دستگاه‌های مسئول موجب برگزاری هرچه باشکوه‌تر مناسک حج خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ سردار حسن مهری گفت: عمده ترین چالشی که حجاج را در این سفر معنوی تهدید می‌کند عدم آگاهی از قوانین سخت گیرانه کشور عربستان در خصوص داروهای ممنوعه و حمل مواد مخدر است.

وی افزود: عمل به توصیه‌های پلیس که قبل از اعزام به این سفر معنوی از رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود موجب خواهد شد تا حجاج سفری ایمن در سایه امنیت و آرامش داشته باشند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به اهمیت کلاس‌های آموزشی در آستانه اعزام به این سفر معنوی، گفت: اطلاعاتی که توسط سازمان حج و زیارت و سایر دستگاه‌های دولتی ارائه می‌شود کمک خواهد کرد که در طول این سفر از زمان شروع اعزام به سرزمین وحی، در طول مناسک حج و حتی هنگام مراجعت به کشور ایران، مشکلی نداشته باشیم.

مهری به وابستگی برخی از زائران به داروهای ممنوعه، اشاره و تاکید کرد: زوار قبل از اعزام به کشور عربستان باید نسبت به معالجه خود اقدام کنند تا برای آنها در آن کشور مشکلی به وجود نیاید زیرا هیچ گونه امکانات درمانی در این زمینه از سوی کشور عربستان به آنها ارائه نخواهد شد.

وی به ۱۰ قلم داروی ممنوعه اشاره و بیان کرد: قرص‌های ترامادول، متادون، آمپول‌های مرفین، قرص‌های کدئین دار و شربت‌های مربوطه جز داروهای ممنوعه بوده و هرگونه حمل و نگهداری آنها در کشور عربستان مجازات سنگینی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر زائری برای بیماری، داروی خاصی مصرف می‌کند بایستی ضمن هماهنگی پزشک سازمان حج، نسخه خود را به همراه داشته تا در فرودگاه با مشکلی مواجه نشود.

مهری تصریح کرد: برخی از داروهای گیاهی مانند شیرین بیان شباهت زیادی به مواد مخدر دارند لذا زائران باید از همراه آوردن آنها خودداری کنند.

مهری، حضور به موقع زائران در فرودگاه و جلوگیری از هرگونه تأخیر پروازی از جانب مسافران را گوشزد کرد و گفت: زائران بایستی از اشیا گرانبهای خود همچون ارز، پول و مدارک شناسایی مراقبت کرده و از قرار دادن این اشیا در بار غیر همراه که سبب کندی بازرسی مسافران می‌شود، خودداری کنند.

وی از حجاج خواست تا از پذیرش هرگونه امانت اعم از ساک، چمدان و بسته متعلق به فرد دیگری، خودداری کنند زیرا در صورت کشف اشیا ممنوعه و موارد مشکوک در آن، مسئولیت متوجه حامل بار است.

مهری خاطر نشان کرد: پلیس فرودگاه‌های کشور پیش بینی‌های لازم جهت آرامش و آسایش حجاج در فرودگاه‌های سراسر کشور را اتخاذ نموده و از حجاج خواست در صورت بروز هرگونه مشکل یا پیش آمدی مراتب را به پلیس اعلام تا اقدام لازم در این خصوص انجام شود.

دیدگاه تان را بنویسید