گزارش جی پلاس؛

با اخراج شفر استقلال ضرر می‌کند یا مربی آلمانی؟

نتایج استقلال در هفته های اخیر، مدیران استقلال را با اتخاذ یک تصمیم ظاهرا احساسی و پرریسک روبرو کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ استقلال در هفته بیست و هشتم لیگ برتر برابر پدیده متحمل شکست شد تا از فرصت بسیار خوب برای کاهش اختلاف امتیاز با پرسپولیس به جای کاهش به دو امتیاز، به 6 امتیاز افزایش یابد و عملا این تیم در فاصله سه هفته تا پایان مسابقات، شانس قهرمانی نداشته باشد.

در سوی مقابل این تیم در آسیا هم نتایح خوبی را کسب نکرده و از چهار بازی خود، چهار امتیاز به دست آورده و شانس کمی برای راهیابی به مرحله بعد برخوردار است.

این نتایج برای تیمی که مدیرانش بارها روی کسب جام و قهرمانی در لیگ برتر و صعود به مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا تاکید کردند، خوشایند نیست و پروسه کنار گذاشتن شفر که از مدتی قبل و تقریبا بعد از دربی کلید خورده بود، عملی شد.

فرهاد مجیدی که اکنون سرمربی موقت استقلالی ها برای سه بازی هفته پایانی لیگ برتر و دو دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شده، بدون سابقه سرمربیگری و تنها با حضور در چند کلاس آموزشی و دو ماه دستیاری در کادر فنی استقلال، هدایت آبی ها را در این پنج بازی حساس و پراهمیت برعهده خواهد داشت که این اتفاق از منظر فنی می تواند شرایط این تیم را بدتر هم کند.

روی دیگر سکه البته تاثیر محبوبیت مجیدی در استقلال است که شاید بتواند به مثابه شوک روحیِ مثبت برای آنها کارکرد داشته باشد و از منظر احساسی، شاهد یک تیم متحول شده در بازی های آتی باشیم.

در شرایط کنونی استقلال که حتی هنوز روی کاغذ احتمال قهرمانی لیگ برتر را داشته و از طرفی امکان فوق العاده ای برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارد، اگر در تحقق این موضوع ناکام بماند، شرایط می تواند بدتر شود و هواداران این تیم را سرخورده تر!

مطمئنا شفر به دلیل شناخت زیاد از تیمش و با سال های تجربه مربیگری می توانست بهتر از هر فرد دیگری در استقلال، تا پایان فصل تیمش را همراهی کند. او تا تابستان با آبی ها قرارداد دارد و در این مدت حقوقش را به طور کامل خواهد گرفت.

از طرفی استقلال هنوز شانس صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا را دارد. اگر این تیم بتواند الدحیل را در تهران و العین را در امارات شکست دهد، تقریبا صعود می کند.

تصمیم برای کنار گذاشتن شفر در حالی رخ داد که همین وضعیت مشابه در چلسی که به کنار گذاشتن مربیان ناکام مشهور است، وجود داشت اما آنها دست به تغییر نزدند و کار را با ساری ادامه می دهند تا در پایان فصل مربی دیگری را انتخاب کنند.

شاید بهتر بود استقلالی ها به گونه ای با شفر تعامل می کردند تا حداقل بتوانند از توانایی ها و تجربه او در آنالیز حریفان و هدایت بهتر این تیم پرطرفدار بهره ببرند.

دیدگاه تان را بنویسید