مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد؛

ملخ‌های صحرایی فعلاً تهدیدی برای استان اصفهان ندارد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ملخ‌های صحرایی، فعلاً هیچ گونه تهدیدی برای استان اصفهان ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس ، حسنعلی رحیمی با اشاره به عملیات مبارزه با هجوم ملخ ها به استان های جنوبی، اظهار کرد: ملخ های صحرایی فعلا هیچ گونه تهدیدی برای استان اصفهان ندارد و پیش‌بینی های لازم و اقدامات اولیه و فوری در مبارزه با ملخ ها در سطح استان‌های جنوبی همچون هرمزگان، فارس، کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و بوشهر در حال انجام است.

بر اساس اعلام فائو و کارشناسان بخش کشاورزی، ملخ ‌های صحرایی آفت هایی خطرناک برای کشاورزی کشور محسوب می شوند و در صورت تداوم حضور آنان می توانند امنیت غذایی را نیز مختل کنند. 

در این گزارش آمده است، ملخ های صحرایی در دو طرف دریای سرخ در تکثیر و هجوم گسترده به کشورهای شرق آفریقا و غرب آسیا هستند. برخی از گله های ملخ صحرایی در غرب آسیا اقدام به تخم گذاری کرده و در قالب گله های بسیار بزرگ به سمت کشورهایی نظیر ایران هجوم آورده اند. 

افزایش هجوم ملخ ها به استان های جنوبی ایران باعث شد تا سازمان فائو، وضعیت ایران را از زرد به نارنجی تغییر دهد. این تغییر یعنی کشوری که مورد حمله قرار گرفته احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و حتی باغ های آن زیاد است. باید به امر دیده بانی و پیش آگاهی از وضعیت ملخ صحرایی اهمیت بیشتری داده شود، چراکه اهمیت تخریب های این آفت جهانی بر هیچ کس پوشیده نیست.

ایران از 2 جبهه جنوب و جنوب شرقی از عربستان، عمان، قطر، امارات متحده، کویت، هند و پاکستان همیشه مورد تهدید این آفت بوده و همچنین در برخی از مناطق جنوبی کشور از جمله جازموریان، چابهار و ایرانشهر این آفت در چند سال اخیر پس از ورود به کشور تخم ریزی کرده و به صورت انفرادی زیست می کنند و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی افزایش تراکم پیدا خواهند کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید