در گفت و گو با جی پلاس؛

علی کریمی: یک امتیاز از الهلال هم بد نیست/ استقلال قهرمانی لیگ امسال را می خواهد

هافبک استقلال معتقد است تیمش می تواند قهرمانی لیگ برتر شود و رقابت کنونی در بالای جدول یادآور فصل 94- 93 و قهرمانی با سپاهان است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ لیگ قهرمانان آسیا در هفته چهارم امروز و فردا (2 و 3 اردیبهشت 98) پی گیری می شود و تیم فوتبال استقلال طبق برنامه و در نخستین بازی از دور برگشت سه شنبه به مصاف الهلال می رود. شاگردان شفر برای زنده نگه داشتن امیدهای خود نیازمند کسب حداقل امتیاز از این بازی هستند و اگر به پیروزی برسند، گام بلندی برای صعود و رسیدن به مرحله حذفی بر می دارند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌علی کریمی، هافبک و بازیساز استقلال که نقش مهمی در تیم کنونی استقلال بر عهده دارد، معتقد است، بازی با الهلال سخت ترین بازی این تیم تا پایان فصل است و با آرامش ذهنی و آمادگی کامل به مصاف این تیم قدرتمند عربستان می روند.

در ادامه گفت و گوی او با خبرنگار ورزشی جی پلاس را می خوانید:

** فردا در امارات برابر الهلال بازی می کنید. شرایط تیم چطور است؟

با نتایج خوبی که در بازی های اخیر کسب کردیم و توانستیم در لیگ برتر و آسیا وضع امتیازات تیم را بهبود ببخشیم، بازیکنان اکنون در وضعیت روحی خوبی قرار گرفتند و آرامش ذهنی و آمادگی بدنی برای این دیدار وجود دارد. با این وجود ما برابر تیم قدرتمندی به میدان می رویم که جزء تیم های آماده، پرمهره و پرافتخار آسیا است. قطعا الهلال به دلیل شکست در بازی رفت به دنبال جبران است ولی ما طرح و برنامه خودمان را برای گرفتن نتیجه ایده آل از این بازی داریم.

** استقلال دنبال چه نتیجه ای در این بازی است؟

قطعا پیروزی برابر الهلال بهترین اتفاق است که وضعیت ما را در جدول بهتر می کند ولی کار سختی پیش رو داریم. اگر با امتیاز هم از زمین خارج شویم بد نیست. تلاش مان را می کنیم که حداکثر امتیاز را بگیریم تا امید بیشتری به صعود داشته باشیم.

** در این بازی دو بازیکن اللهیار صیادمنش را بخاطر مصدومیت ندارید؛ هرچند فرشید باقری که مدتی از تیم دور بود، به جمع شما اضافه شده اما بازی کردن او شاید قطعی نباشد.

مطمئنا هر دو بازیکن در فصل جاری جزء بازیکنان مهم و تاثیرگذار ما بودند و هستند. شرایطی رقم خورد که فرشید باقری مدتی از همراهی تیم محروم شد اما شفر و همه بازیکنان می دانند که او جزء بازیکنان آماده و خوب ماست و بزرگان تیم برای حل مشکل پا پیش گذاشتند و نهایتا فرشید به اردوی استقلال اضافه شد. اللهیار هم بازیکن جوان، مستعد و آینده دار استقلال است که مصدومیت گریبانش را گرفته و از داشتنش محروم هستیم؛ ولی تیم ما بدون آنها هم در بازی های اخیر نتایج خوبی گرفت.

** یکی از بازیکنانی که بعد از محرومیت به استقلال کمک کرد، مهدی قائدی بود. به نظر محرومیت برای او بد هم نبود!

مهدی هم جوان است. باید این بازیکنان را در مسیر درست قرار داد. برخی بازیکنان نیاز به همراهی بیشتری دارند تا دچار اشتباه نشوند. به نظرم مهدی بعد از اشتباهاتی که داشت اکنون بهتر کار می کند و در بازی اخیر با ماشین سازی هم توانست توانایی های خود را نشان دهد. او اکنون خوب تمرین می کند و می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

**چند هفته قبل به همراه استقلال توانستی سپاهان، تیم سابقت را شکست بدهی. پیروزی در نقش جهان چطور بود؟

پیروزی مهمی بود. در ابتدای مسابقه از دیدن همشهری ها و هم بازی های سابقم خوشحال شدم ولی بعد از سوت بازی، فقط می جنگیدیم. تلاشم را کردم، گل هم زدم که فکر می کنم داور به اشتباه آن را مردود اعلام کرد. اگر گلم را قبول می کردند راحت تر بازی می کردیم ولی فوتبال به همین چیزهایش زیبا است و انگار ما باید در دقیقه 98 به برد می رسیدیم. آن برد کلید آمادگی امروز ما بود و حالا در لیگ برتر از مدعیان اصلی و جدی قهرمانی هستیم.

** روند امتیازات کسب شده و بازی های باقی مانده از لیگ برتر به گونه ای شد که استقلال اکنون یکی از گزینه های اصلی قهرمانی شده؛ رسیدن به قهرمانی این فصل، برای شما عجیب و دراماتیک خواهد بود؟!

چرا عجیب؟ احتمال قهرمانی ما واقعا کم نیست. فقط باید هر 12 امتیاز باقی مانده را کسب کنیم و چشم به بازی های دیگر داشته باشیم که به قهرمانی برسیم. هیچ چیزی عجیب نیست و ما دنبال قهرمانی هستیم. از طرفی هر طور شده باید جایگاه فعلی را حفظ کنیم تا در فصل آینده سهمیه آسیا را هم داشته باشیم. رقابت در بالای جدول بسیار شدید است. این وضعیت من را یاد قهرمانی با سپاهان در فصل 94 - 93 می اندازد.

دیدگاه تان را بنویسید