هجوم میلیون‌ها ملخ به ایران+ ویدیو/ ورود موج جدید از اردیبهشت ماه

ملخ‌هایی که از شبه‌جزیره عربستان به کشور وارد شده اند، به ۶ استان جنوبی کشور حمله کرده و موج گسترده هجوم جدید ملخ ها در راه است و در اردیبهشت ماه امسال تعداد آنها ۵ تا ۱۰ برابر می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات، سعید معین گفت: این ملخ‌ها از نوع صحرایی یا دریایی هستند که خطرناک‌ترین نوع ملخ به حساب می‌آیند و با بادهای مرطوبی که از شبه جزیره عربستان به سمت کشور ما در جریان است به ایران آمده و به زمین های زراعی خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان حمله کرده اند.

این ملخ‌های خطرناک که در مسیر خود هر نوع گیاهی را کامل می‌خورند و از بین می‌برند، در سال‌های دور چندین بار به کشور ما حمله کردند و کشور را به مرحله قحطی رسانده‌اند. آخرین حمله ملخ‌ها در سال‌های ۴۰ و ۴۲ به کشور بوده که محصولات بسیاری از استان‌های کشور در پی این هجوم از بین رفته است.

به گفته معین، این ملخ‌ها برای جفت‌گیری و تخم‌ریزی به ایران آمده‌اند و در این مرحله آنها معمولاً چیزی نمی‌خورند بنابراین تاکنون به محصولات کشاورزان صدمه ای نزده اند. ضمن اینکه به محض ورود آنها در همان مراحل ابتدایی با آنها مبارزه شده است. برای مبارزه با این ملخ های خطرناک باید ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی جنوب کشور سم پاشی شوند. ستاد بحران ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای مقابله با این ملخ ها در نظر گرفته است.

موج جدید ورود این ملخ‌ها اردیبهشت ماه خواهد بود که در حجم گسترده و ملخ‌های فعلی که الان وارد شده‌اند و در دسته‌های ۵۰ میلیون عددی وارد کشور خواهند شد. 

هجوم ملخ‌های صحرایی به هرمزگان + تصاویر

 

حجم ویدیو: 5.22M | مدت زمان ویدیو: 00:01:26 دانلود ویدیو
  • Dsrycdf ارسالی در

    وایی خیلی بده😱😱😰😰

دیدگاه تان را بنویسید