جهش شگفت انگیز لیگ فوتبال ایران در آسیا/ بالاتر از ژاپن، امارات و عربستان ایستادیم

رده‌بندی جدید سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا از پیشرفت لیگ فوتبال ایران حکایت می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ لیگ برتر خلیج فارس که در چند سال اخیر زیر سایه لیگ های فوتبال چین، قطر، امارات و عربستان بوده حالا به روزهای خوبش بازگشته است. در جدیدترین رده‌بندی لیگ‌های معتبر فوتبال آسیا، لیگ برتر ایران پایین‌تر از چین، قطر و کره‌جنوبی چهارمین لیگ معتبر آسیا است. در غرب آسیا نیز بعد از لیگ قطر در رده دوم و بالاتر از کشورهای امارات و عربستان، نام لیگ برتر به چشم می‌خورد. بازه زمانی بررسی عملکرد لیگ‌های معتبر آسیا برای سال‌های 2016،2017،2018 و 2019 است و با توجه به امتیازات کسب شده در رده باشگاهی، این رتبه استثنایی نصیب لیگ ایران شده است.

ملاک امتیازهای داده شده به لیگ‌های آسیایی، براساس عملکرد آنان در لیگ قهرمانان آسیا است. در جدیدترین جدول منتشر شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران بیشترین امتیاز را در سال 2018 کسب کرده که بخش مهمی از آن به دلیل درخشش پرسپولیس در لیگ قهرمانان فصل گذشته است. 2017 هم برای ایران سالی ارزشمند بود. تیم ملی در آن سال به عنوان اولین نماینده آسیا راهی جام جهانی روسیه شد و از طرفی دیگر پرسپولیس تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان پیش رفت.

در این دوره از لیگ قهرمانان سه نماینده ایران وضعیت متفاوتی را تجربه می‌کنند. ذوب‌آهن صدرنشین است، استقلال در گروه مرگ امید زیادی برای صعود دارد و پرسپولیس مثل رقیب تهرانی‌اش می‌تواند به مرحله حذفی راه پیدا کند. عملکرد فوق‌العاده نمایندگان ایرانی لیگ قهرمانان آسیا در امتیازهای اخیر تاثیرگذار بوده است. اگر شرایط فعلی برقرار باشد، ممکن است نمایندگان ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا به سه تیم افزایش کند. البته که عملکرد تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا به تنهایی تضمینی بر وضعیت نمایندگان کشورها نیست و وضعیت استادیوم‌ها، شرایط مالی باشگاه‌ها و رفتار تماشاگران هم تاثیرگذار خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید