رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛

دپوی موردنیاز دارویی کشور تا ۶ ماه آینده

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تمامی شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده برای تأمین اقلام دارویی و بهداشتی مناطق سیل‌زده آماده‌باش هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر مهدی پیر صالحی در ادامه سفر به مناطق سیل‌زده برای ارزیابی از شرایط تأمین اقلام موردنیاز دارویی، تجهیزات پزشکی، غذایی و بهداشتی، از کمپ سیل‌زدگان اهواز بازدید کرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی شرکت‌های تولید و توزیع دارو، تجهیزات، مواد غذایی و آرایشی بهداشتی در کمک‌رسانی و تأمین اقلام موردنیاز استان‌های سیل‌زده همکاری مطلوبی داشتند، گفت: خوشبختانه تمامی ارگان‌ها و نهادها ازجمله هلال‌احمر، بسیج، سپاه، ارتش و ... تلاش کردند تا مشکلات مناطق سیل‌زده را به حداقل برسانند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برخی از اقدامات در حوزه سازمان غذا و دارو و حتی وزارت بهداشت نیست، اما اگر به آن‌ها رسیدگی نشود، تبعاتی دارد که متوجه وزارت بهداشت می‌شود، گفت: یکی از این موارد تأمین شیشه شیر است؛ چنانچه با فراهم شدن شیر خشک موردنیاز، اما در کنار آن نیاز به شیشه شیر نیز وجود داشت، علی‌رغم اینکه تأمین آن در حوزه مسئولیت وزارت بهداشت نیست، اما معاونت بهداشتی برای تأمین آن اقدام کرد و سازمان غذا و دارو نیز ۱۵۰۰ عدد شیشه شیر و 50هزار سر شیشه را تأمین کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی با اشاره به آماده‌باش تمامی شرکت‌های تولید و توزیع دارو، تجهیزات پزشکی، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، محصولات سلولزی، عنوان کرد: تمامی شرکت‌ها را به خط کرده‌ایم و بخش خصوصی و دولتی اقلام موردنیاز داروخانه‌ها را تأمین می‌کنند تا خدمات بهتری  در این مناطق ارائه شود.

پیر صالحی بابیان اینکه ازلحاظ تأمین دارو و تجهیزات در مناطق سیل‌زده هیچ نگرانی وجود ندارد، گفت: دپوی موردنیاز دارویی کل کشور تا ۶ ماه آینده صورت گرفته و جای نگرانی نیست، اقدامات لازم برای تأمین داروی شش‌ماهه دوم سال نیز در حال انجام است.

 

دیدگاه تان را بنویسید