پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگرانی که پس از سیل بیکار شده اند

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: مقرری بیمه بیکاری به همه کارگرانی که پس از سیل بیکار شده اند، پرداخت می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، «کریم یاوری» گفت: همه کارگران بیمه پرداز مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که در اثر سیل، بنگاه‌های اقتصادی و کارگاه‌های آنها آسیب دیده، تا بازسازی و رفع مشکل و بازگشایی کارگاه به میزان سابقه پرداخت حق بیمه، تحت پوشش دریافت مقرری بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: برای آن دسته از کارگران مزدبگیر که توسط کارفرمایان حقوق آنها پرداخت شده و فاقد سابقه بیمه اند، پیشنهادی را با تایید و امضای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دولت ارائه خواهیم داد تا پس از تصویب در هیات دولت برای مدت کوتاه چندماهه مقرری معادل حداقل مزد مصوب شورای عالی کار برای آنان در نظر گرفته شود.

این مسئول تاکید کرد ساز و کار، نحوه و چگونگی پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران فاقد بیمه پردازی در اثر سیل پس از ارائه و پیشنهاد توسط این وزارتخانه، تصویب هیات دولت و تامین و تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه مشخص خواهد شد.

یاوری افزود: وزارتخانه‌های صادرکننده مجوز تاسیس و بهره برداری هر بنگاه اقتصادی که در اثر سیل دچار حادثه و خسارت شده‌ است، از بازسازی و راه اندازی آن حمایت می کنند.

وی تصریح کرد: بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث غیر مترقبه بیکار شوند، در صورتی که سابقه پرداخت حق بیمه آنها کمتر از ۶ ماه باشد، مطابق با مشمولانی که ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه دارند، از مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

بارش شدید باران از بیست و هشتم اسفندماه ۱۳۹۷ آغاز شد و به تدریج استان های شمالی، غربی و جنوب غربی کشور را فراگرفت و خسارات فراوانی را به مردم وارد کرد.

بر پایه برآوردهای اولیه، خسارت ناشی از سیل در استان های لرستان، ایلام، خوزستان، گلستان و مازندران بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیستم فروردین ماه در مراسم رونمایی از برنامه «اصلاح نظام ساختاری» گفت از همه دستگاه های ذیربط باید برآوردهای لازم را درباره خسارت ناشی از سیل گزارش کنند اما با توجه به تداوم حوادث، هنوز رقم قطعی مشخص نیست.

پس از وقوع این حادثه نگرانی ها در مورد وضعیت بیکاری در مناطق سیلزده افزایش یافت اما «حاتم شاکرمی» معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پانزدهم فروردین ماه در حاشیه تشکیل ستاد کمک رسانی به آسیب دیدگان لرستان گفت در ستاد تسهیل و کارگروه ها درباره استمهال بدهی ها و اعطای تسهیلات ویژه برای احیای همه واحدهای اقتصادی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی اقدام می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید