تا آخرین لحظه برای حضور در آسیا تلاش می کنیم

قطبی: بازی فردا برای خوزستان مهم است

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان، گفت: رقابت حساسی در پیش است، بازی فردا برای خوزستان مهم است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، افشین قطبی پیش از دیدار مقابل استقلال خوزستان، گفت: ابتدا از تمام مردم ایران که با دل‌های مهربانشان به هموطنان خود که دچار سیل شدند کمک کردند تشکر می‌کنم. همه از دیدن این همدلی خوشحال شدیم. رقابت حساسی در پیش است. بازی فردا برای خوزستان مهم است. اگر بازی در ورزشگاه فولاد بازی شود کیفیت مسابقه و امنیت هواداران بیشتر خواهد بود. این ورزشگاه افتخار خوزستان است و چه بهتر که این رقابت‌ آنجا برگزار شود.

وی افزود: خودم بازیکن بودم و سالها مربی‌گری کردم. حضور در یک ورزشگاه جذاب انگیزه‌ها را زیاد می‌کند. برای هر دو تیم بهتر است که در ورزشگاه خوب بازی کنند. باید به امنیت مردم و حضور راحت‌شان در ورزشگاه فکر کنیم و شرایط برگزاری بازی فردا در ورزشگاه فولاد خوزستان بهتر است.

سرمربی فولاد خوزستان در مورد اینکه آیا او از الان تیم را آماده فصل بعد می‌کند، گفت: از روز اول که کارم را شروع کردم آینده نگری کردم. یک مربی در تیم بزرگی مثل فولاد نباید لحظه‌ای تصمیم بگیرد. تا وقتی که از لحاظ کاغذی شانس حضور در آسیا را داریم تلاشمان را می‌کنیم. ما به همه امتیازات فکر می‌کنیم. در هر بازی به دنبال پیروزی هستیم. تیم ما در هر بازی در حال پیشرفت است. باید همه چیز را حرفه‌ای کنیم. در این راه تلاش خواهیم کرد. خیلی کار داریم. دوست داریم تمام امتیازات را بگیریم. باید هر روز پیشرفت کنیم و خودمان را برای دیدارهای آینده و سال بعد قوی تر کنیم.

قطبی در مورد مشکل ITC زیه دیلباته عنوان کرد: این بازیکن مشکل ITC داشت. از ابتدا به دنبال جذب این بازیکن بودیم و او یک ماه منتظر روادید ایران بود.  او چون ویزا نداشت، نمی‌توانست به ایران بیاید. برای همین در آن مدت می‌خواست شرایط خودش را حفظ کند و در یک تیم آماتور بدون قرارداد تمرین کرد. بعد از این اتفاق گرفتن مجوز بازی او از لیگ ایران دچار مشکل شد. دوست داریم او را برای سال بعد به تیم باز گردانیم. او شرایط بازی در دفاع چپ و دفاع وسط را دارد و می‌تواند برای ما خیلی موثر باشد.

وی در مورد اینکه گاهی به نظر می‌رسد بازیکنان ذخیره بهتر از بازیکنان اصلی بازی می‌کنند، گفت:  فوتبال یک بازی گروهی است. نه تنها تلاش می‌کنیم بهترین نفرات را درون زمین بفرستیم بلکه تلاش می‌کنیم بهترین تیم را درون زمین قرار دهیم. هر روز به بازیکنان نگاه می‌کنیم و شرایط آنها را ارزیابی می‌کنیم. برخی مهره‌ها شاید نتوانند 90 دقیقه بازی کنند به همین خاطر ما از آنها به عنوان بازیکن جانشین استفاده می‌کنیم تا بیشتر توانایی‌ آنها به کار تیم بیاید. ما از ابتدا دفاع چپ نداشتیم و سعی کردیم این ضعف را پوشش دهیم. بابک مرادی در بازی با سپاهان بسیار خوب بازی کرد. او گزینه بسیار خوبی برای ما بود. در مسابقه قبلی او عملکرد خوبی نداشت و مصدوم شد. منتظر زمان مناسب برای تعویض او بودیم که متاسفانه در دقیقه 42 گل خوردیم. بعد از بازی صحبت در مورد تعویض خیلی ساده است اما شما باید در لحظه تصمیم بگیرد. مربیگری کار ساده‌ای نیست. گاهی در مورد لیست 11 نفره از مربیان سوال می‌کنم و بعد از گذشت چند لحظه نمی‌توانند نظر بدهند. از پشت صحنه تصمیم گرفتن آسان است اما در عمل شما کار سختی خواهید داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید